سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 787734

  بازدید امروز : 91

  بازدید دیروز : 230

میاب دان بیر سس

 
هرگاه مرد با ایمان برادر خود را خشمگین ساخت ، میان خود و او جدائى انداخت . [ گویند : حشمه و أحشمه ، چون او را بخشم آورد . و گفته‏اند شرمگین شدن و خشم آوردن را براى او خواست . و آن گاه جدائى اوست ] . [ و اکنون هنگام آن است که گزیده‏هاى سخن امیر مؤمنان علیه السّلام را پایان دهیم ، حالى که خداى سبحان را بر این منّت که نهاد و توفیقى که به ما داد سپاس مى‏گوییم . که آنچه پراکنده بود فراهم کردیم و آنچه دور مى‏نمود نزدیک آوردیم . و چنانکه در آغاز بر عهده نهادیم بر آنیم که برگهاى سفید در پایان هر باب بنهیم تا آنچه از دست شده و به دست آریم در آن برگها بگذاریم . و بود که سخنى پوشیده آشکار شود و از آن پس که دور مینمود به دست آید . و توفیق ما جز با خدا نیست . بر او توکل کردیم و او ما را بسنده و نیکوکار گزار است . و این در رجب سال چهار صد از هجرت است و درود بر سید ما محمد خاتم پیمبران و هدایت کننده به بهترین راه و بر آل پاک و یاران او باد که ستارگان یقین‏اند . ] [نهج البلاغه]
 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: جمعه 93/10/5::: ساعت 9:27 عصر

 

زیبایی - تابستان گرم - مرند

 

قسمتی از سردر کاروانسرای ایلخانی الاکی و پناهگاه کوهنوردی در کوه میشو مرند

 

 

 

عکس های زیبایی از مرند

 

 

عکسی از قیزیل کورپی زنوز مرند

 

عکسهای از کاروانساری پیام مرند

 

تصاویری از طبیعت دامنه میشو (2)

 

تصاویری از طبیعت دامنه میشو

 

«زنوزق» ویترین گمنام ماسوله و ابیانه

 

روستاهای ماسوله، ابیانه و پالنگان از زیباترین روستاهای ایران هستند. روستاهایی که نام و آوازه آنها به تمام جهان رسیده است. اما زنوزق باوجود این که تمام ویژگیهای این روستاها را یکجا در اختیار دارد هنوز ناشناخته و گمنام است. روستایی پلکانی مانند ماسوله، سنتی، مهربان و غرق در رنگ مانند ابیانه و محصور در بین کوههای بلند مانند پالنگان.
زنوزق تاریخی‌ترین روستای پلکانی ایران است که در مجاورت شهر زنوز قرار دارد. روستایی با 4 هزار جمعیت.با این که روستای زنوزق به گواه کارشناسان دولتی و خصوصی از بالاترین پتانسیل بالقوه در مباحث گردشگری برخوردار است اما گمنامی این روستا به واسطه عدم معرفی مناسب از سوی کارشناسان دولتی باعث شده است فعالیتهای متمرکز برای ارتقا وضعیت این روستا در مباحث گردشگری بسیار کم رنگ و کم اثر باشد.به طوری که این روستا علاوه بر میزبانی گردشگری نامتمرکز حتی به جز موارد نادر مورد بازدید جدی مسئولان دولتی قرار نگرفته است.

«اکبر تقی زاده» رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان آذربایجان شرقی در بازدیدی که از این روستا و شهر زنوز به عمل آورده بود با تاکید بر این که این روستا و آثار تاریخی موجود در آن مورد توجه کارشناسان میراث و گردشگری قرار گرفته جشنواره سیب را عامل مهمی در معرفی هرچه بهتر این روستا عنوان کرد. در بازدید دیگری که مهندس «محبعلی» رئیس پژوهشکده بافت و ابنیه سازمان میراث فرهنگی کشور از شهر زنوز و نقاط پیرامون آن داشت معماری ویژه قیزیل کرپی( پل طلایی) و بافتهای دیگر تاریخی این شهر و روستا را جز منحصر به فردترین بافتهای موجود در روستاهای کشور اعلام کرد.



 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: جمعه 93/10/5::: ساعت 9:15 عصر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                
 
 

 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: جمعه 93/10/5::: ساعت 8:13 عصر

میزاب

از ویکی‌پدیا، دانشنامه? آزاد

مختصات38°41′19″ شمالی 45°48′6″ شرقی[1]میزاب یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان هرزندات شرقی بخش مرکزی شهرستان مرند واقع شده‌است.

منابع

روستای میزاب

Iran / Azarbayejan-e Sharqi / Hadishahr /

روستای میزاب یکی از روستای های با آب و هوا متنوع این منطقه از شهرستان مرند است و در فصل بهار پذیرای مهمون های از شهرستان مرند و از تبریز می باشد
شهرهای نزدیک: مرند - Marandتبریز بزرگشهر جدید سهند
  38°41"10"N   45°49"6"E :مختصات

 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: جمعه 93/10/5::: ساعت 5:44 عصر

زمین‌لرزه اقیانوس هند و حرکت امواج حاصل از آن.

برخورد آبلرزه (سونامی) به آئو نانگ در تایلند.

مهم ترین درس این فاجعه طبیعی این بود که در شهر بندری آچه هیچ ساختمانی از آسیب در امان نمانده بود الا مساجد ، و همه کسانی که به مساجدپناه برده بودند سالم ماندند.آیااین چیزی غیر از قدرت و حکمت خداوند حکیم را نشان می دهد؟ (فتبروا یا اولابصار ) 

یک دهه بعد از سونامی اندونزی/ درس های یک فاجعه

کوالالامپور – ایرنا – یک دهه پس از سونامی استان "آچه" سوماترای اندونزی که به مرگ دستکم 170 هزار نفر در این کشور منجر شد، برخی کارشناسان بر این باورند به رغم سرمایه گذاری در بخش تجهیزات هشداردهنده، برنامه آموزش همگانی مقابله با بلایای طبیعی از چالش های آینده اندونزی است.

به گزارش ایرنا، هزاران نفر از مردم اندونزی در استان آچه روزهای پنجشنبه و جمعه یاد و خاطره کشته شدگان سونامی سال 2004 این کشور را در حالی گرامی داشتند که کارشناسان و متخصصان عملکرد دولت اندونزی برای مقابله با حوادث مشابه در آینده را مورد سنجش قرار دادند. 

بعد از این واقعه، بیش از 13 میلیارد و 500 میلیون دلار کمک مالی برای ساخت استان آچه اندونزی جمع آوری شد که از این مبلغ حدود هفت میلیارد دلار به ساخت بیش از 140 هزار واحد مسکونی در سراسر استان آچه، هزاران کیلومتر جاده، مدارس و بیمارستان های جدید اختصاص یافت. 

سونامی اندونزی اگر چه باعث کشته شدن 170 هزار نفر از مردم این کشور شد، اما توانست به منازعات جدایی طلبانه بین شورشیان که برای چندین دهه انرژی دولت مرکزی اندونزی را صرف خود کرده بود، پایان دهد. 

پس از این بلای طبیعی همچنین سیستم هشدار سونامی در اقیانوس آرام نصب شد و کشورهای دیگر نیز به منظور جلوگیری از چنین تجربه ای، سرمایه گذاری ها به منظور مقابله با سونامی را افزایش دادند.

به رغم انجام سرمایه گذاری ها برای مقابله با بلایایی طبیعی برخی از کارشناسان منطقه نسبت به وجود خطرات فراموشی فاجعه در نواحی آسیب پذیر هشدار داده اند.

به رغم اتخاذ سیاست های مختلف به منظور مقابله با بلایای طبیعی در استان آچه که از مناطق حادثه خیر اندونزی محسوب می شود، برخی کارشناسان بر این باورند که شمار قابل توجهی از مدارس این کشور که می توانند نوجوانان و جوانان را برای مقابله با این گونه بلایا آموزش دهند، از سیستم های هشداردهنده برخوردار نیستند و برنامه های آگاهی دهنده نیز جز برنامه های آموزشی قرار ندارد. 

مانور اقدامات لازم برای مقابله با بلایایی طبیعی پس از یک دهه همچنان در برنامه های آموزشی اندونزی قرار نگرفته است و کارشناسان این موضوع را برای آینده اندونزی یک چالش بزرگ عنوان کرده اند. 

سونامی سال 2004 که پس از وقوع زمین لرزه ای به بزرگی 9.3 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) رخ داد از نظر بزرگی پنجمین زمین لرزه ای بود که از سال 1900 تاکنون رخ داده است. 

در این سونامی دستکم 220 هزار نفر از شهروندان 14 کشور مختلف واقع شده در حاشیه اقیانوس هند جان خود را از دست دادند. 

اندونزی، تایلند، سریلانکا و سومالی از جمله کشورهایی بودند که بیشترین تعداد کشته ها را به خود اختصاص دادند. 

با توجه به همزمان بودن روزهای پایانی سال 2004 و آغاز جشن های کریسمس شمار قابل توجهی از کشته شدگان این رویداد را گردشگرانی تشکیل می دادند که در سواحل کشورهای جنوب شرق آسیا مشغول تفریح و استراحت بودند.

نیمی از مجموع پنج هزار و 395 نفری که در تایلند کشته شدند را گردشگران خارجی تشکیل می دادند. 

بازماندگان قربابیان این حادثه روز پنجشنبه یک دهه پس از وقوع سونامی آچه، در مسجد اعظم بین الرحمان در مرکز شهر باندا آچه گردهم آمدند تا یاد و خاطره عزیزان خود را گرامی دارند. 

مسجد اعظم بین الرحمان از معدود ساختمان هایی است که با وجود سونامی سال 2004 که موجب تخریب بخش وسیعی از شهر بانداآچه شد آسیب ندید.

ساخت مسجد اعظم بیت الرحمان در محل مسجد قدیمی تر در سال 1879 آغاز و در سال 1881 به پایان رسید.

آساق**241**1611

 

انتهای پیام /* 


 
 
 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: جمعه 93/10/5::: ساعت 10:13 صبح
 تصاویر و مطالب متحرک با موضوع قرآن مجید---130 تصویر---Images and animated content on the subject of the Holy Quran
ارسال شده در: یکشنبه 28 اردیبهشت 1393 | بازدید : 35423 مرتبه | نظرات (3) 




ترتیل سوره حمد محمد صدیق منشاوی












 
 

 


 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: پنج شنبه 93/10/4::: ساعت 3:2 عصر

یادش بخیر سفر به اردبیل و تماشای دریاچه نئور   ادامه مطلب...

 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: پنج شنبه 93/10/4::: ساعت 2:20 عصر

یادش بخیر .روز جمعه 19 اردیبهشت 93 چه روز خوبی بود. به اتفاق دوستان و اعضای خانواده در یک روز اردیبهشتی در گوشه ای از بهشت  « میاب » بودیم. در زیر گوشه ای از زیبایی های طبیعت چشم نواز میاب را در « باغ مرحوم عزت عمو زاده »را مشاهده کنید و لذت ببرید و انشاءالله در بهار 94 خود تان تشریف بیاورید. که نیکو گفته اند : شنیدن کی بود مانند دیدن. خداوند خالق زیبایی ها را به خاطر آفریدن این همه زیبایی ها از ته دل می ستاییم. ادامه مطلب...

 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: پنج شنبه 93/10/4::: ساعت 1:8 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم . نمونه هایی از خط زیبای استاد و هنرمند عزیز و انسان وارسته والگوی پاکی و معنویت « استاد یوسف ذاکری میاب » ادامه مطلب...

 
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

درباره خودم


میاب دان بیر سس

ابوالفضل روزی طلب
اینجانب ابوالفضل روزی طلب در 13شهریور سال 1342 در روستای میاب از توابع شهرستان مرند متولد شده ام. از کودکی عاشق شعر و ادبیات و معارف دینی و قرآنی می باشم، امیدوارم به لطف الهی بتوانم خدمتی هر چند ناقابل به هموطنانم انجام داده باشم.
 

حضور و غیاب

 

اشتراک