سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 782964

  بازدید امروز : 28

  بازدید دیروز : 120

میاب دان بیر سس

 
مردم باید خدا به هنگام نعمت شما را ترسان بیند ، چنانکه از کیفر هراسان . آن را که گشایشى در مالش پدید گردید و گشایش را چون دامى پنهان ندید ، خود را از کارى بیمناک در امان پنداشت ، و آن که تنگدست شد و تنگدستى را آزمایشى به حساب نیاورد پاداشى را که امید آن مى‏رفت ، ضایع گذاشت . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: چهارشنبه 93/2/10::: ساعت 9:0 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم.  همانطور که می دانید در آسمان ادبیات ایران عزیزمان و آذربایجان همیشه سرافرازمان همواره ستارگان پر نوری در حال پرتو افکنی بوده و هستند. یکی از شاعران بزرگ معاصر  میرزا حسین کریمی مراغه ای می باشد . میگویند مرحوم استاد شهریار  به خود کریمی مراغه ای گفته است که در آذربایجان بعد از من تو هستی. برای این شاعر عزیزمان سلامتی و موفقیت روز افزون آرزو می کنیم. اکنون خاطره ای از ایشان نقل می کنم  یقین دارم که برای دوستداران ادبیات آذری مفید خواهد بود.

در روز چهارشنبه تاریخ 83.03.27 به اتفاق برادربسیار عزیزم سلمان روزی طلب برای زیارت خواهر بزرگوارمان که آنزمان در مراغه زندگی می کردند عازم مراغه شدیم. همه میدانید که زیبایی های طبیعی و تاریخی و ادبی مراغه قابل وصف نیست.به هر حال از فرصت استفاده کرده برای زیارت شاعر عزیزمان رفتیم. درکتابفروشی خودش از ما به گرمی استقبال و پذیرایی کرد . گرچه گفته اند وصف العیش نصف العیش حالا وقت وصف آن دیدار آن نیست.درپایان دیدار از شاعرمان خواستم که در دفتر خاطراتم چیزی بنویسد . فی البداهه اینگونه نوشت:

بسمه تعالی

بماند همین خط بما منتسب      به پیش ابوالفضل روزی طلب

ذهب نیست سرمایه اهل حال      ذهب رفتنی است باقی ادب

منم ذاکرین سربلند اوغلویام         آنامدیر مراغه سهند اوغلویام  

کریمی دیرلر منیم آدیما              کریمم کریمخان زند اوغلویام

به امید دیدار


 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: یکشنبه 93/2/7::: ساعت 10:0 صبح

عزیز دوستلار تا سفله  چتین لیکله یازدیغم مطلبی یئل آپاردی  بقول فارس شاعیری:

جور گل بلبل کشید و برگ گل را باد برد      بیستون را عشق کند و شهرتش فرهاد برد


 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: چهارشنبه 93/2/3::: ساعت 10:1 صبح

سلام علیکم . دوستان عزیز  از اینکه چند روزی نتوانستم مطالب تازه ای بنویسم از همه شما عذر خواهی می کنم انشاءالله بزودی درست می شود.


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

درباره خودم


میاب دان بیر سس

ابوالفضل روزی طلب
اینجانب ابوالفضل روزی طلب در 13شهریور سال 1342 در روستای میاب از توابع شهرستان مرند متولد شده ام. از کودکی عاشق شعر و ادبیات و معارف دینی و قرآنی می باشم، امیدوارم به لطف الهی بتوانم خدمتی هر چند ناقابل به هموطنانم انجام داده باشم.
 

حضور و غیاب

 

اشتراک