سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 788845

  بازدید امروز : 76

  بازدید دیروز : 193

میاب دان بیر سس

 
[ و ابن جریر طبرى در تاریخ خود از عبد الرحمن پسر ابى لیلى فقیه روایت کرده است ، و عبد الرحمن از آنان بود که با پسر اشعث براى جنگ با حجاج برون شد . عبد الرحمن در جمله سخنان خود در برانگیختن مردم به جهاد گفت : روزى که با مردم شام دیدار کردیم ، شنیدم على ( ع ) مى‏فرمود : ] اى مؤمنان آن که بیند ستمى مى‏رانند یا مردم را به منکرى مى‏خوانند و او به دل خود آن را نپسندد ، سالم مانده و گناه نورزیده ، و آن که آن را به زبان انکار کرد ، مزد یافت و از آن که به دل انکار کرد برتر است ، و آن که با شمشیر به انکار برخاست تا کلام خدا بلند و گفتار ستمگران پست گردد ، او کسى است که راه رستگارى را یافت و بر آن ایستاد ، و نور یقین در دلش تافت . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: پنج شنبه 93/9/27::: ساعت 10:37 عصر
جلوه های زیبا از طبیعت پاییز در کشورهای مختلف+عکس
6 نظر 

عکس های دیدنی از طبیعت زیبای پاییز
مسیرهای زیبای پاییزی. به ترتیب: کره جنوبی/یورک شایر/ دانشگاه کمبریج.  (آژانس عکس اروپا/ PA)

عکس خیلی جالب از طبیعت زیبای پاییز

جلوه های زیبا از طبیعت پاییز در کشورهای مختلف جهان. منبع عکس ها: سایت فرا رو

 


 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: پنج شنبه 93/9/27::: ساعت 10:30 عصر

آناپورنا: بهشتی در هیمالیا

"آناپورنا"  نام مجموعه قللی  از رشته کوه های هیمالیاست که در شمال مرکزی کشور نپال قرار دارد. آناپورنا در زبان سانسکریت به معنای "الهه حاصلخیزی"  است. در منطقه آناپورنا به تماشای مهیب ترین و سر به فلک کشیده ترین قلل هیمالیا می نشینیم که بلند ترین آن قله افسانه ای آناپورنای یک  به ارتفاع 8091 متر است.

قله آناپورنا

قله آناپورنا به ارتفاع 8091 متر

 

آناپورنا جایی برای علاقمندان به راهپیمایی در کوهستان

اما منطقه آناپورنا علاوه بر اینکه بهشت کوهنوردان حرفه ای جهان است، جاذبه زیادی نیز برای علاقمندان راهپیمایی در مسیرهای کوهستانی دارد.

مسیر دور آناپورنا از سال 1977 که برای راه پیمایان خارجی باز شد، به عنوان یکی از زیباترین مسیرهای راهپیمایی در جهان شهرت دارد.

مسیر پیاده روی آناپورنا

 

پیاده روی از مزارع سرسبز گرمسیری تا گردنه های بلند برفگیر

پیاده دور آناپورنا دو هفته ای به طول می انجامد. در اوایل این  مسیر با شکوه، ما به روستاهای زیبایی می رسیم که گروه های قومی مختلف در آن ساکن هستند. سپس به دره های نیمه گرمسیری سبز و روستاها و مزارع کشاورزی می رسیم.

هیمالیا

آنگاه رفته رفته ارتفاع می گیریم تا به تماشای  چشم اندازهای زیبای هیمالیای برف پوش بنشینیم و مناظر بکری از گیاهان و جانوران هیمالیا را ببینیم.

 

عبور از عمیق ترین تنگه جهان

در مسیر راهپیمایی دور آناپورنا، هرچقدر از شمال رشته کوه های اصلی هیمالیا به سمت فلات بلند و خشک تبت ادامه می دهیم، به همان اندازه از مناظر خیره کننده بیشتری بهره مند می شویم. بلندترین نقطه پیاده روی ، گذرگاه تورونگلا در بالای دره در ارتفاع 5416 متری است. پس از آن با فرود به سمت غرب به روستاهای تبتی می رسیم و از تنگه کالی گانداکی، بین آناپورنای بزرگ و رشته کوه های دائولاگیری که عمیقترین تنگه جهان است که عبور می کنیم.

روستاهای هیمالیایی

 

کاتماندو و پخارا: ابتدا و انتهای سفر

اما باید از ابتدا و انتهای سفر هم نام برد! سفری که از پایتخت کشور نپال، کاتماندو آغاز می شود. شهر کاتماندو از سایت های تاریخی، معبدهای قدیمی، آرامگاه ها و روستاهای شگفت انگیز احاطه شده است. این شهر در کنار رودخانه مقدس بگماتی قرار دارد که مردم شهر مرده‏های خود را در کنار آن می‏سوزانند و خاکستر امواتشان را به آب می‏سپارند.این مراسم یکی از جاذبه های عکاسی برای گردشگران پر دل و جرات در این شهر است!


 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: پنج شنبه 93/9/27::: ساعت 10:28 عصر
5 جاذبه پاییزی طبیعت ایران

 5 جاذبه پاییزی طبیعت ایران

 1) جنگل ها و آبشارهای گلستان

اشتباه نکنید اینجا اروپا نیست، اینجا جنگلهای گلستان و گرگان از مناطق زیبایی سواحل خزر است که به علت فاصله بیشتر نسبت به پایتخت کمتر برای تهرانی ها شناخته شده است. جنگل های هزار رنگ پاییزی گلستان و آبشارهای پلکانی زیبای آن که متاسفانه در حال تخریب و انقراض است از جاذبه های  فصل پاییز است و نباید فرصت دیدن آنرا از دست داد. اگر به گلستان و گرگان رفتید بندر ترکمن، آشوراده و قبرستان خالد نبی را فراموش نکنید.  

 جنگل گرگان و گلستان

2) دریاچه جنگلی چورت

دریاچه چورت در شمال شرقی مازندران قرار دارد و وسعتی حدود دو و نیم هکتار دارد. این دریاچه بعلت زمین لرزه ای در حدود 70 سال پیش و بسته شدن مسیر چشمه ای که در کنار دریاچه قرار دارد ایجاد شده است. درختان پاییزی در کنار آب آرام این دریاچه و درختانی که پس از زلزله در آن مستغرق باقی مانده اند مناظر محسور کننده ای را ایجاد کرده اند. در سفر به این دریاچه بازدید از چشمه های رسوبی زیبای باداب سورت را فراموش نکنید و مطمئن شوید که دوربین تان را قبل از سفر جا نگذارید. 

دریاچه چورت 

 3) کویر ورزنه

 انواع اشکال تپه های شنی، شکل گرفته از فرسایش باد، یکی از زیباترین تابلوهای طبیعت را در کویر ورزنه شکل داده است. تجربه سکوت کویر، استراحت دیدگان در طبیعتی فارغ از دستکاری ها و خراش های بشر و هیجان دیدن زیباترین آسمان شب سوغاتی سفر شما به ورزنه خواهد بود. کویر ورزنه از اصفهان صد کیلومتر فاصله دارد و وسعت تپه های شنی آن حدود هفده هزار هکتار است.  

 کویر ورزنه

4) نایبند

نایبند را ماسوله کویر می نامند و جهانگردی نیست که زیبایی های این روستای تاریخی را نستوده باشد. نایبند که در جنوب شرق طبس قرار دارد، واقع بر دامنه کوهستان و مشرف بر دشت های بی انتها ضیافت چشم اندازهایی بی نظیر است. فرصت سفر به این نگین کویری  در فصل پاییز را از دست ندهید و در سفر خود حتما طبس و پدیده های نادر آن را هم ببینید. 

 
نایبند کویر

5) دریاچه نمک

چند ضلعی های منحصربفرد دریاچه نمک، جزیره سرگردان در میان دریاچه و پهنه سفیدگون تا افق گسترده ی این دریاچه تجربه ایست که هرگز از ذهنتان پاک نخواهد شد. اغلب دریاچه حوض سلطان را که پس از احداث اتوبان تهران-قم در کنار اتوبان قم تشکیل شده است به اشتباه دریاچه نمک می دانند. 

اما دریاچه نمک در نزدیکی کاشان و در جوار کویر مرنجاب و ریگ جن قرار دارد. این دریاچه که در اغلب روزهای سال خشک است دارای عرض 80 کیلومتر و طول 30 کیلومتر است و براحتی برروی نقشه ایران بصورت یک لکه سفید بزرگ در مرکز ایران قابل تشخیص است. دریاچه نمک از رسوب لایه های نمک برروی هم تشکیل شده که عمقی بین 5 تا 54 متر دارند. پاییز یکی از بهترین زمانها برای سفر به کویر و مشاهده این پدیده طبیعی منحصر به فرد است. 

 دریاچه نمک

 

برای دیدن جاذبه های فوق با اسپیلت همسفر شوید: تورهای یک روزه و تورهای طبیعت گردی چند روزه

 


 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: پنج شنبه 93/9/27::: ساعت 10:24 عصر
طبیعت ایران و 8 جاذبه طبیعت گردی آن

 8 جاذبه طبیعت گردی ایران

 1) سوباتان

ییلاق سوباتان به جرات یکی از زیباترین نقاط طبیعت ایران است که بدلیل سختی دسترسی برای عموم کمتر شناخته شده است ولی دربین ماجراجویان ایرانگردی به زیبایی بی وصف شهره است. سوباتان در ارتفاعات تالش قرار دارد ولی عموما گردشگران از ضلع جنوب غربی ارتفاعات و از دریاچه نئور راهپیمایی به سمت این دهکده بی نظیر را آغاز می کنند. بهترین زمان برای سفر به سوباتان خرداد ماه است که گل های تازه شکفته و عطرآگین زیبایی بهشتی این منطقه را بی مثال می کنند.
سوباتان 

2) باداب سورت

چشمه‌های باداب سورت در کنار کوه دماوند و سرو ابرکوه جزو سه اثر طبیعی ملی ایران است. چشمه های باداب سورت بعد از پامو کاله در ترکیه دومین چشمه آب شور جهان با ساختار جالب مطبق و رنگین است. چشمه‌های باداب سورت در بخش چهاردانگه ساری در مازندران قرار دارد. رسوب مواد معدنی طی سال‌ها در شیب کوهپایه صدها طبقه حوضچه? بسیار زیبا به رنگ‌های نارنجی، زرد و قرمز ایجاد کرده ‌است.
 باداب-سورت

3) جواهردشت

اگر می خواهید برفراز ابرها راه بروید جواهردشت مقصد شماست. منطقه ییلاقی جواهردشت با موقعیت خاص در جوار قله سماموس، نزدیکی به کلاچای و همجواری به دریای خزر مناظر بسیار زیبایی از بازی کوه، ابر و جنگل را به نمایش می گذارد. هوای پاک، مناظر بکر و پیاده روی در کوهپایه های زیبای سماموس از هدایای ییلاق جواهر دشت به مسافرانش است. 
جواهردشت

4) چابهار

چابهار، تنها بندر اقیانوسی ایران، در منتها الیه جنوب شرقی ایران و در مجاورت اقیانوس هند قرار دارد. چابهار یا چهار بهار در تمام فصول سال هوای معتدلی دارد. از زیبایی های چابهار می توان به جنگل حرا، سواحل سنگی، انجیر معابد وکوههای مریخی نام برد.
چابهار 

5) اورامان

اورامان، ماسوله کردستان و مهد زرتشت از جمله نقاط ایران است که هر گردشگر بایست در لیست مقاصد سفر خود قرار دهد. اورامان نام ناحیه کوهستانی در مرز ایران و عراق در استان کردستان است. دره های زیبا با رودخانه های پرآب و مناظر بدیع بهمراه معماری جالب طبقاتی روستاهای اورامان از دیدنی های جالب این منطقه است. زبان کهن اورامانی همان زبان اوستاست. اگر به اورامان سفر کردید حتما نان محلی خاص این منطقه را امتحان کنید و بازدید از مریوان و دریاچه زریوار را فراموش نکنید.
 اورامان

6) کویر لوت و کلوت ها

لوت به معنی برهنه و تهی است و سطح وسیعی از کویر لوت فاقد پوشش گیاهی است و ماسه های روان سراسر آن را پوشانده است. تنوع و بزرگی بعضی از عوارض آن در دنیا منحصر به فرد است و بلندترین هرم های شنی و عمیق ترین حفره های شنی دنیا در کویر لوت قرار دارد. گرمترین نقطه روی کره زمین نیز در کویر لوت قرار دارد. در کویر لوت عوارض طبیعی به نام کلوت ناشی از فرسایش کوه ها و تپه های رسی و رسوبی توسط باد ایجاد شده است که اشکال خیالی و مافوق زمینی به خود گرفته اند. زیباترین کلوت ها در منطقه شهداد کرمان قرار دارند که شهر خیالی کلوت نیز نامیده می شوند. این پدیده محسور کننده منحصر به ایران است و توسط مجله نشنال جئوگرافی بعنوان چهارمین منطقه دیدنی روی کره زمین نام برده شده است.
کلوت

7) قشم

جزیره قشم واقع بر تنگه هرمز، بزرگترین جزیره دنیاست که یک کشور نیست. قشم بجرات دیدنی ترین جزیره خلیج فارس است که طبیعتی پیچیده و شگفت انگیز دارد. غار نمک، دره ستارگان، جنگل حرا، انجیر معابد، سدهای دوره ساسانیان و سواحل زیبا از دیدنی های مختص این جزیره است که هر کدام در نوع خود در دنیا کم نظیر است.
قشم  

8) مرنجاب و دریاچه نمک

کویر مرنجاب واقع در جوار شهر آران و بیدگل از زیباترین نقاط کویریست که بدلیل سهولت دسترسی از تهران بیشتر برای پایتخت نشینان شناخته شده است. کویر مرنجاب در جوار کویر مرکزی، ریگ جن و دریاچه نمک قراردارد و در مسیر جاده ابریشم قرار داشته است. از زیبایی های این منطقه می توان به دریاچه نمک، جزیره سرگردان و قلعه مرنجاب نام برد. 
مرنجاب

 


 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: پنج شنبه 93/9/27::: ساعت 10:17 عصر
جلوه های زیبا از طبیعت پاییز در کشورهای مختلف+عکس


عکس های دیدنی از طبیعت زیبای پاییز
مسیرهای زیبای پاییزی. به ترتیب: کره جنوبی/یورک شایر/ دانشگاه کمبریج.  (آژانس عکس اروپا/ PA)

عکس خیلی جالب از طبیعت زیبای پاییز

جلوه های زیبا از طبیعت پاییز در کشورهای مختلف جهان. منبع عکس ها: سایت فرا رو

 


 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: پنج شنبه 93/9/27::: ساعت 10:13 عصر

 

زیباترین عکس ها از طبیعت دل انگیز سراسر ایران
نظر دهید | 

تصاویر زیبا از طبیعت زیبای ایران

 تله کابین زیبای شمال ایران|طبیعت دل انگیز و سرسبز شمال ایران

تصاویر زیبا از طبیعت ایران

تصاویر زیبا از طبیعت ایران 

طبیعت زیبای سرزمین ایران

http://photo-top.blogfa.com/category/1

عکس ایرانی

 

طبیعت دیدنی

 عکس های زیبا از طبیعت سرسبز ایران

 طبیعت ایران زیبا|photo-top.blogfa.com/category/1|طبیعت دیدنی ایران

طبیعت زیبای ایران|

 http://photo-top.blogfa.com/category/1

باور می کنید این عکس ها از طبیعت ایران باشد؟

تصاویر زیبا از طبیعت سرسبز ایران

 

 

 عکس طبیعت ایران

تصاویر دیدنی طبیعت ایران زیبا

تصاویر زیبا از طبیعت 

طبیعت ایران

 

عکس های زیبا از طبیعت دیدنی سراسر ایران

 

طبیعت زیبای ایران

زیبایی افسون کننده طبیعت ایران

 زیبایی خیره کننده طبیعت ایران

 ایران زیبا

 عکس های طبیعت دیدنی ایران

 عکس طبیعت از سراسر ایران

 عکس طبیعت زیبای ایران

 

طبیعت زیبای زیبای ایران زیبا

 

 

 

 

عکس های زیبا از طبیعت زیبای سراسر ایران زمین. ایران زیباست و طبیعت دیدنی و متنوع دارد از شمال تا جنوب سراسر زیبایی و تنوع به نمایش گذاشته شده است. منبع عکس ها: www.parstourism.ir

-------------------------------------


 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: پنج شنبه 93/9/27::: ساعت 10:10 عصر
ایران در اوج زیبایی+عکس


رنگین کمانی که زیباترین منظره ایران زیبا را رقم زد
ایران
اینجا ایران است. سر زمین رنگها و رنگین کمان. الموت ایران. عکس از اشین دانیلی زاکاریان. منبع عکس: dreamview

 


 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: پنج شنبه 93/9/27::: ساعت 10:8 عصر

 

عکس های زیبا و دیدنی از جلوه های زیبای درختان در دل طبیعت


عکس های زیبا و دیدنی از جلوه های زیبای درختان در دل طبیعت
درخت سیب زیبا+طبیعت
عکس خیلی زیبا و تماشایی از زمان برداشت محصول درخت سیب سفید در فصل تابستان و قلب طبیعت - تصویر درخت پر از میوه های سرخ تازه و رسیده ( درخت بهشتی )
عکس زیباترین درخت تابستانی+طبیعت زیبا
عکس تک درخت سبز و خرم  در مزرعه سرسبز و زیبا. جلوه ای زیبایی و نشاط فصل تابستان فصل باروری طبیعت
عکس درخت زیبای پاییزی+طبیعت
عکس زیبای زیبا از تک درخت نارنجی پاییزی با برگ های رنگارنگ و جلوه ای دل انگیز طبیعت زیبای پاییز
http://pic.photo-aks.com/photo/nature/tree/large/only-tree.jpg
عکس تک درخت زیبا و دیدنی در غروب زیبای خورشید. عکس خیلی زیبا و دیدنی از طبیعت هنگام غروب خورشید. منبع عکس ها روی آنها ثبت شده است.

 
 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: پنج شنبه 93/9/27::: ساعت 10:4 عصر
زیباترین جلوه های طبیعت روی کره زمین


 

در این پُست عکس های نفییس و ناب از جلوه های زیبای دنیای سحر انگیز طبیعت تق


 
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

درباره خودم


میاب دان بیر سس

ابوالفضل روزی طلب
اینجانب ابوالفضل روزی طلب در 13شهریور سال 1342 در روستای میاب از توابع شهرستان مرند متولد شده ام. از کودکی عاشق شعر و ادبیات و معارف دینی و قرآنی می باشم، امیدوارم به لطف الهی بتوانم خدمتی هر چند ناقابل به هموطنانم انجام داده باشم.
 

حضور و غیاب

 

اشتراک