سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 787497

  بازدید امروز : 84

  بازدید دیروز : 197

میاب دان بیر سس

 
شایسته است که دانش انسان بر گفتارش افزون و خردش بر زبانش چیره باشد . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: دوشنبه 94/5/5::: ساعت 1:14 صبح

روستای " میاب " در 38 کیلومتری مرند  در استان آذربایجان شرقی واقع شده است و یکی از زیباترین و از نظر آب و هوا خنک ترین روستای منطقه است. میاب در دامنه کوههای سر به فلک کشیده " کونی " و " قانلی داغ " و " قیلینج " و در نزدیکی سومین کوه بلند آذربایجان یعنی کوه " کیامکی " قرار دارد. الان در اوج گرمای تابستان که مردم مرند از دست گرما به ستوه آمده اند شب ها در میاب نمی توان بدون لحاف خوابید. جاده آن از مرند تا خود روستا آسفالته است و بطور متوسط با ماشین شخصی در عرض 30 دقیقه می توان از مرند به میاب رفت و از طبیعت کم نظیر ان استفاده کرد. میاب آغوش مهربان خود را برای پذیرایی از همه مهمانان و توریست ها و کوهنوردان گرامی باز کرده است. یکی از مناطق بسیار زیبا و توریستی و دیدنی میاب منطقه  " اوزون چشمه " است. حقیقتا قلم از وصف زیبایی های این منطقه عاجز است. چشمه پرآب واب بسیار گوارای آن و سایه درختان سر به فلک کشیده و منطقه سرسبز و از همه مهمتر وجود کلبه مهمان که با تمام امکانات  با درب باز شبانه روز در خدمت مهمانان طبیعت زیبای اوزون چشمه است و جا دارد از دوست عزیزمان آقای علیرضا رضایی که با زحمت فراوان و با سخاوت مثال زدنی همه این امکانات را بطور رایگان در اختیار مهمانان کوه و اوزون چشمه قرار داده است صمیمانه تقدیر و تشکر بعمل آید.

حالا به عکس هایی از این منطقه زیبا و کلبه مهمان اوزون چشمه تماشا کنید و هرگاه دلتان هوس منطقه بسیار زیبا و خنک در اوج گرمای تابستان کرد به اینجا تشریف بیاورید که از قدیم گفته اند " شتیدن کی بود مانند دیدن "

.....................................................................................................................

 

ابو الفضل گودرزی با پسر عمویش آقای مجید گودرزی دراوزون چشمه در مقابل " کلبه مهمان " در 94/05/01

.........................................................................................................................................

 

ابوالفضل گودرزی با پسر عمه اش در قیلینج داغی درمنطقه ناخیر آرخاجی

.........................................................................................................................................

 

به به جای ما خالی ، جمع بسیار زیبایی است در دامنه قیلینج داغی در اوزون چشمه ، چای داغ و سفره ساده لذتی دارد که بسیاری از سفره های رنگین و سنگین آن لذت را ندارد.

نام دوستان از راست :مجیدگودرزی ، عباسعلی فتحی ثانی ، علی شرفی و ابوالفضل گودرزی

......................................................................................................................

ابوالفضل گودرزی در داخل کلبه مهمان دراوزون چشمه در حال استراحت است. خوش به حالشان

....................................................................................................................

دوستان عزیز حالا به عکس هایی از سفر ما در تاریخ 94/03/02 به اوزون چشمه را هم تماشا کنید که این منطقه میاب در اردیبهشت ماه به بهشت تبدیل می شود. دراین سفر بیاد ماندنی اعضای گروه دوستی ما عبارت بودند از حاج علی شکوری و بهنام پوررنجبر و شهریار روزی طلب و بنده حقیر (ابوالفضل روزی طلب )

 

 

 

بزرگی و زیبایی گون ها را در اوزون چشمه نگاه کنید.

چشمندازی بسیار زیبا از منطقه اوزون چشمه و کوههای سربلند قلینج و قانلی داغ در بهار94 (94/03/02)

سر چشمه " اوزون چشمه " که بسیار زیبا و دیدنی است و آب زلال و بسیار شیرین و سرد از دل کوه می جوشد و دل و چشم هر بیننده را نوازش می کند.

...............................................................................................................

به امید زیارت اوزون چشمه زیبا در بهار سال 1395 انشاالله

 


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

درباره خودم


میاب دان بیر سس

ابوالفضل روزی طلب
اینجانب ابوالفضل روزی طلب در 13شهریور سال 1342 در روستای میاب از توابع شهرستان مرند متولد شده ام. از کودکی عاشق شعر و ادبیات و معارف دینی و قرآنی می باشم، امیدوارم به لطف الهی بتوانم خدمتی هر چند ناقابل به هموطنانم انجام داده باشم.
 

حضور و غیاب

 

اشتراک