سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 786344

  بازدید امروز : 275

  بازدید دیروز : 172

میاب دان بیر سس

 
با تحقّق اخلاص، دیدگان نور می گیرند . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: سه شنبه 94/2/22::: ساعت 12:11 صبح

جنگل های ارسباران

جنگل های ارسباران کلیبر نامزد ثبت جهانی از سوی ایران در سال 2016 میلادی معرفی می شود.

مسعود سلطانی فر، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه سفر روز گذشته به استان آذربایجان شرقی ودر بازدید از جنگل های ارسباران با تاکید بر لزوم ثبت این طبیعت بکر در حافظه جهانی اعلام کرد: قرار گرفتن جنگل های ارسباران در فهرست نامزدهای ثبت جهانی یونسکو، نیازمند الزاماتی است که در حال پیگیری برای پرونده آن هستیم.

سلطانی‌فر با اشاره به فرصت های تاریخی، طبیعی و خدادادی شهرستان کلیبر، اظهار داشت: استفاده از این فرصت ها برای توسعه گردشگری منطقه بسیار ضروری است.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور همچنین از کمپ قلعه دره سی کلیبر بازدید کرد و در جریان روند پیشرفت تله کابین این کمپ قرار گرفت.

سلطانی فر همچنین در نشستی با هتل داران شهرستان کلیبر با مشکلات آنان آشنا شد.

سلطانی فر ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی باید با انجام رایزنی از طریق بانک ها تسهیلات لازم را برای سرمایه گذاران گردشگری فراهم کند و سازمان بیشتر در حوزه گردشگری نقش هماهنگ کننده داشته باشد.

وی با اشاره به جذابیت های گردشگری کشورمان یاد آور شد: ایران دارای رتبه 15 از لحاظ جاذبه های گردشگری در جهان است و ما باید همه ی تلاش خود را برای استفاده از این ظرفیت های برجسته داشته باشیم.

وی همچنین جاذبه های بکر گردشگری آذربایجان شرقی را بسیار شایسته توجه دانست و ابراز امیدواری کرد: با به نتیجه رسیدن پرونده ثبت جهانی روستای تاریخی کندوان و جنگل های ارسباران این منطقه بیشتر از پیش مورد توجه قرار گیرد.


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

درباره خودم


میاب دان بیر سس

ابوالفضل روزی طلب
اینجانب ابوالفضل روزی طلب در 13شهریور سال 1342 در روستای میاب از توابع شهرستان مرند متولد شده ام. از کودکی عاشق شعر و ادبیات و معارف دینی و قرآنی می باشم، امیدوارم به لطف الهی بتوانم خدمتی هر چند ناقابل به هموطنانم انجام داده باشم.
 

حضور و غیاب

 

اشتراک