سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 785811

  بازدید امروز : 118

  بازدید دیروز : 121

میاب دان بیر سس

 
اساس عقل، پس از ایمان به خداوند ـ عزّوجلّ ـ، دوستی با مردم است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: جمعه 94/1/7::: ساعت 10:6 صبح
خانه / اخبار شهرستان / ” میشو داغی” در یک نگاه

 

” میشو داغی” در یک نگاه

 

 کوه میشو در شمال دریاچه ارومیه است که جلگه مرند را از جلگه شبستر و دریاچه ارومیه جدا می کند. شهرستان مرند در دامنه شمالی و شهرستان شبستر در جبهه جنوبی این کوهستان قرار دارد.

indexبه گزارش یاشیل وطن، پیام مرند  نوشت: حداکثر ارتفاع میشوداغی 2855 متر است، قله های معروف آن فلک داغی، علی علمدار، کوسه بابا و اوزون بئل هستند. امتداد کوه های جنوبی مرند و کوهستان میشو به رشته کوه موروداغ مرتبط می شود و به میشو نام یکی از رشته کوه های استان آذربایجان شرقی  و همچنین شهرستان مرند  که حد فاصل شهرستان شبستر  بلندترین قله آن کوه علی علمدار نامیده می شود.

دامنه میشوداغ دارای آب و هوای دل انگیز و باغات طبیعی با منابع آبی و قنات‌های فراوانی بوده و رود داریان از مرکزشهر و رود کبوترعلی (کفترعلی) از بخش غربی آن عبور می‌کند و دارای چشمه‌ها و قناتهای متعددی است.

منطقه میشوداغی مثل مراتع سرسبز و خرم با آبراهه های دایمی ،قابلیت تفرجی در چهارفصل سال ، دره زیبای آبشار دره سی، قله ییلاقی گوی زنگی و علی علمدار، چمنزار طبیعی خرمن یری شانجان، پیست اسکی پیام ،باغات سرسبز کشکسرای و یامچی ،کاروانسرای شاه عباسی ،امام زاده ها و زیارتگاههای متبرک قابل تامل بوده و قابلیت تفرجی کم نظیر در چهارفصل سال از ویژگی های این منطقه است. شهرستان مرند و روستای مشهور پیام و در کنار پیست اسکی آن قرار گرفته است.

منطقه شکار ممنوع میشو داغ  در شمال و شمال غرب شهرستان شبستر و جنوب و جنوب غرب  شهرستان مرند و غرب شهر تسوج  قرار دارد وسعت منطقه هم  131426 هکتاراست.

دره زیبا و سر سبز پیام در دامنه های برف گیر کوهستان میشو ،به علت برف گیر بودن آن پیست اسکی پیام در زمستان پذیرای عده زیادی از ورزش دوستان به ویژه اسکی است.

...............................................................................................................................

...............................................................................................................................

...................................................................................................................

.....................................................................................................................

با تشکر از وبلاگ دکتر فدایی و همه عاشقان طبیعت با صفا

با احترام : ابوالفضل روزی طلب میاب

 

 

 


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

درباره خودم


میاب دان بیر سس

ابوالفضل روزی طلب
اینجانب ابوالفضل روزی طلب در 13شهریور سال 1342 در روستای میاب از توابع شهرستان مرند متولد شده ام. از کودکی عاشق شعر و ادبیات و معارف دینی و قرآنی می باشم، امیدوارم به لطف الهی بتوانم خدمتی هر چند ناقابل به هموطنانم انجام داده باشم.
 

حضور و غیاب

 

اشتراک