سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 787224

  بازدید امروز : 8

  بازدید دیروز : 208

میاب دان بیر سس

 
با رغبت به آنچه نزد خداوند است، با اودوستی کن [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: چهارشنبه 93/11/1::: ساعت 1:29 صبح


کریم مشروطه چی

در سال 1307 شمسی در تبریز در محله لیلاوا در یک خانواده فقیر به دنیا امد پدرش در یک بقالی زندگی شان را میگزاند و یکی از افراد مورد احترام مله بود خانواده اش به خاطر هوش و استعدادی زیادی که داشت به او افتخار میکردن او مثل بقیه بچه به مکت میرفت او خط بسیار زیبایی داشت که در مکتب و بیرون از مکتب از استادانی که انها را به نیکی یاد میکند اموخته بود تنگی زندگی باعث شد که در مقطی مکتب را رها کرده و بر ای کمک به خانواده اش کار کند در سال 1324 با سرکار امدن حکومت ملی ازرباجان و شرکت در مجالس شعر خوانی و شنیدن اشعار سایر شاعران به شعر و شعر خوانی علاقه مند میشود او هر بار که اشعار بی ریا( وزیر معارف حکومت ملی ازربایجان) را میشنید با خود ارزو میکرد که کاش او نیز شاعری چون او می بود طولی نکشید که به ارزوی خود رسیده و مجالس را با اشعار اتشین خود مزین کرد  
کریم مشروطه چی، مؤلف آثار فراوانی به زبان های ترکی و فارسی است که بسیاری از آنها از جمله: عیسانین سون شامی، آمان داغلار، حسرت چلنگی، املامیزحقینده و... پیش از این ودر سال  های متمادی در صفحات گوناگون روزنامه همشهری معرفی شده اند. وی، همچنین منظومه سترگ حیدربابا یا سلام استاد شهریار را به فارسی برگردانده است که در بین پنج ترجمه معروف حیدربابا، جزو بهترین ها به شمار رفته است.


برچسب‌ها: زندگی نامه کریم مشروطه چیزندگینامه کریم مشروطه چیبیوگرافی کریم مشروطه چی

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

درباره خودم


میاب دان بیر سس

ابوالفضل روزی طلب
اینجانب ابوالفضل روزی طلب در 13شهریور سال 1342 در روستای میاب از توابع شهرستان مرند متولد شده ام. از کودکی عاشق شعر و ادبیات و معارف دینی و قرآنی می باشم، امیدوارم به لطف الهی بتوانم خدمتی هر چند ناقابل به هموطنانم انجام داده باشم.
 

حضور و غیاب

 

اشتراک