سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 784299

  بازدید امروز : 105

  بازدید دیروز : 494

میاب دان بیر سس

 
با دانش است که حکمت شناخته می شود . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: دوشنبه 93/10/22::: ساعت 12:39 صبح

 

بزرگان و اندیشمندان روستای گلین قیه

آیت الله سید صادق بنی حسینی مرندی 

 

حاج سید صادق بنی حسینی مرندی یکی از افاضل حوزه علمیه قم به شمار می رفت. فقید سعید، در سال 1350 ق (1310 ش) در یکی از روستاهای مرند (روستای گلین قیه)، در بیت علم و فضیلت زاده شد. ایشان پس از پشت سر نهادن دوران کودکی و فراگیری خواندن و نوشتن، 12 ساله بود که به تبریز آمد و در مدرسه طالبیه اقامت گزید و ادبیات و سطوح فقه و اصول را نزد اساتید بزرگواری همچون حضرات آیات: شیخ علی اکبر اهری، سید علی مولانا، میرزا محمود انصاری و سید محمد بادکوبه ای فرا گرفت. سپس در ماه صفر 1367 ق به حوزه علمیه قم مهاجرت کرد و پس از تکمیل سطوح عالیه، به درس های آیت الله العظمی بروجردی و آیت الله مرعشی نجفی حاضر شد و بهره های فراوان برد. پس از وفات آیت الله بروجردی، یکسره به درس و بحث آیت الله مرعشی نجفی و جلسات معظم له حاضر شد و علاوه بر تحصیل در محضر ایشان، به تالیف و تدریس سطوح و در ایام تعطیل حوزه علمیه قم، به تبلیغ دین در شهرهای مختلف پرداخت.

 

برخی از تالیفات ایشان، عبارتند از: 1- گناهان بزرگ اسلام (از نظر خاصه و عامه). 2- قوانین کیفری در اسلام (حدود، قصاص و دیات). 3- قوانین قضایی در اسلام (قضا و شهادت). 4- ادیان و مذاهب جهان (دو جلد). 5- تقریرات درس فقه آیت الله مرعشی نجفی.

 

سرانجام ایشان در روز شنبه 30 رجب 1421 ق (7 آبان 1379 ش) در 70 سالگی درگذشت و ایشان را بنا به وصیت خود در گوشه ای از مسجد امام صادق(ع) در محله نازی آباد تهران که خود مؤسس آن بوده و سالها در آنجا به اقامه نماز و تدریس پرداخته بود به خاک سپردند.

 

 

 

منبع: تاریخ مرند و آثار سید مرندی 


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

درباره خودم


میاب دان بیر سس

ابوالفضل روزی طلب
اینجانب ابوالفضل روزی طلب در 13شهریور سال 1342 در روستای میاب از توابع شهرستان مرند متولد شده ام. از کودکی عاشق شعر و ادبیات و معارف دینی و قرآنی می باشم، امیدوارم به لطف الهی بتوانم خدمتی هر چند ناقابل به هموطنانم انجام داده باشم.
 

حضور و غیاب

 

اشتراک