سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 786280

  بازدید امروز : 211

  بازدید دیروز : 172

میاب دان بیر سس

 
[ و بر پلیدیى که در پارگین بود گذشت و فرمود : ] این چیزى است که بخیلان در آن بخل مى‏ورزیدند . [ و در روایت دیگرى است که فرمود : ] این چیزى است که دیروز بر سر آن همچشمى مى‏کردید . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: جمعه 93/10/5::: ساعت 11:50 عصر

 

 

             اما خواب این زنبور ها !

            اکثر حشرات از جمله زنبور ها بصورت فصلی خواب خوشه ای دارند ( با سپاس از آقای دکتر عطامهر که اطلاعات مفیدی را در باره خواب حشرات در اختیار ما گذاشتند ) مثلا در اواخر تابستان امسال تعدادی زنبور عسل بطور منظم موقع غروب آفتاب به روی یکی از گلهای ما ( پیچک اناری) می آمدند و بصورت خوشه ای در کنار هم می خوابیدند ببینید :

              هر زنبوری که زودتر از بقیه می آمد نوک شاخه را انتخاب می کرد - با دهانش محکم شاخه را می چسبید - دست و پا هایش را جمع میکرد و بطور آویزان راحت راحت ! می خوابید ! و شاید تمام اجداد خودش را هم خواب می دید !!!

            خواب این زنبور ها بقدری سنگین بود که باد های سخت هم باعث بهم خوردن خوابشان نمی شد و حتی من بعنوان آزمایش چند بار آنهارا با دستم تکانشان دادم ولی بیدار نشدند !

           صبح روز بعد وقتی که اولین اشعه آفتاب به پشتشان می خورد حرکتی به خودشان میدادند و خمیازه ای ! می کشیدند و دنبال کار و زندگی شان میرفتند و شب دوباره برمیگشتند ، و این کار حدود یک ماه ادامه داشت .

          البته گهگاهی هم سر و تن خودشان را در آب تمیز می شستند .

شاد شاد شاد باشید .


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

درباره خودم


میاب دان بیر سس

ابوالفضل روزی طلب
اینجانب ابوالفضل روزی طلب در 13شهریور سال 1342 در روستای میاب از توابع شهرستان مرند متولد شده ام. از کودکی عاشق شعر و ادبیات و معارف دینی و قرآنی می باشم، امیدوارم به لطف الهی بتوانم خدمتی هر چند ناقابل به هموطنانم انجام داده باشم.
 

حضور و غیاب

 

اشتراک