سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 788767

  بازدید امروز : 191

  بازدید دیروز : 155

میاب دان بیر سس

 
آن که تو را از گزندى ترساند چون کسى است که تو را مژده رساند . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: جمعه 93/10/5::: ساعت 10:50 عصر

آبشار لاتون در استان گیلان، 15 کیلومتری جنوب شهرستان آستارا، شهر لوندویل روستای کوته کومه جای گرفته‌است. ارتفاع تقریبی آبشار لاتون 105 متر است که بلحاظ بلندی ،مرتفع ترین آبشار گیلان و ایران به حساب می‌آید. فاصله از روستای کوته کومه تا آبشار حدود 6 کیلومتر است که در مدت طی این مسافت 3/5 ساعتی در حدود 750 متر ارتفاع زیاد می‌شود.


مسیر صعود آبشار تپه‌هایی جنگلی و بسیار زیباست که در طول مسیر چشمه‌های فراوانی با آبی خنک و نوشیدنی دیده می‌شود. انتهای مسیر نیز دارای پرتگاه‌هایی خطرناک و مرگبار است. آبشار از فاصله? 500 متری قابل رویت است. در مسیر صعود به آبشار لاتون به روستای قدیمی آسیو شوان می‌رسیم که تقریباً خالی از سکنه است. به زبان تالشی، آسیو به معنی آسیاب و شوان به معنی کنار رودخانه می‌باشد. در حاشیه? آبشار یکی از زیباترین جنگل‌های متراکم بکر و دست‌نخورده? گیلان با انبوهی از درختان آلو، به، گلابی، گردو، فندق و سیب وحشی وجود دارد که در 9 ماه از سال سرسبزی و زیبایی خود را حفظ می‌کند. از تنوع جانوری اطراف ابشار نیز میتوان به گرگ، گراز، خرس(نادر)، جوجه تیغی، اسب، گاو، و ... اشاره کرد. این آبشار از دامنه‌های شرق کوه اسپیناس سرچشمه گرفته و به رودخانه? لوندویل که با طول 17 کیلومتر خود نیز از کوه اسپیناس سرچشمه گرفته سرازیر می‌شود و با شیب تندی به سمت کوته کومه و لوندویل حرکت کرده و در آخر وارد دریای خزر می‌شود. حجم آب آبشار در فصول مختلف سال متفاوت است ولی در تمام فصول آب دارد.


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

درباره خودم


میاب دان بیر سس

ابوالفضل روزی طلب
اینجانب ابوالفضل روزی طلب در 13شهریور سال 1342 در روستای میاب از توابع شهرستان مرند متولد شده ام. از کودکی عاشق شعر و ادبیات و معارف دینی و قرآنی می باشم، امیدوارم به لطف الهی بتوانم خدمتی هر چند ناقابل به هموطنانم انجام داده باشم.
 

حضور و غیاب

 

اشتراک