سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 785239

  بازدید امروز : 9

  بازدید دیروز : 368

میاب دان بیر سس

 
یارى خدا آن اندازه رسد که به کار دارى . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: چهارشنبه 94/10/16::: ساعت 1:27 صبح

 

نمایی بسیار زیبا از میدان چشمه باشی میاب در مورخه 94.10.13 که به لطف الهی مملو از برف است و برف های سنگین و مرتفع دورانهای قدیم را در ذهن ها  زنده می کند.

طبیعت برفی و چهره زمستانی کوههای روستای میاب که تما شای آن دلها را به وجد می آورد. وآمدن بهاری بسیار سرسبز و زیبا را مژده می دهد.

 نمایی از طبیعت برف و چهره زمستانی کوه و دشت و دره های میاب که به انباری از برف تبدیل شده اند.

 طبیعت مملو از برف منطقه " چرمیش " روستای میاب . الهی بهار سال آینده این مناطق میاب چقدر زیبا و سحر انگیز و دلربا خواهد بود.

 خداوند متعال با برف معجزه آفریده است. طبیعت از نظر زیبایی غوغا می کند.

 عصر و غروب یک روز سرد و برفی زمستانی  چشمه باشی میاب چه خلوت است و چشم انداز طبیعت کوههای قوزیی میاب چه سحر انگیز و شاعرانه است.

 نمایی کلی از طبیعت و کوههای برفی و زمستانی میاب در روز سه شنبه مورخه 94.10.15

...........................................................................................................

 

 باشکر گزاری فراوان به درگاه الهی بخاطر نزول این همه رحمت و نعمت خودش به سراسر ایران بویژه به روستای عزیزمان " میاب " و تشکر صمیمانه از همه دوستان عزیزی که زحمت برداشتن و ارسال و پخش این عکس های زیبا را متحمل شده اند.

خدا توفیقشان دهد.

........................................................................................................................................

نمونه ای از اخبار مربوط به همان سامانه بارشی که  در میاب حدود یک متر  برف بارید که به گفته اهالی در طی چند سال گذشته بی نظیر بوده است و راه روستای میاب هم علارغم بازگشایی دو روز بسته بود.

..................................................................................................................................

 

محور مهاباد به بوکان برای ششمین روز متوالی بسته است/ ارتفاع برف در گردنه قره بلاغ به پنج متر رسید

مهاباد- ایرنا- محور مهاباد به بوکان در جاده برهان در جنوب آذربایجان غربی برای ششمین روز متوالی به علت کولاک شدید و کم سابقه همچنان بسته است.

معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با وجود این که ماشین آلات برفروب از دو مسیر مهاباد و بوکان در حال برفروبی و بازگشایی این محور هستند، تداوم کولاک شدید و کاهش دید موجب شده تا این محور همچنان بسته باقی بماند.
ارسالان شکری افزود: تاکنون سه بار این محور بازگشایی شده ولی به علت تداوم کولاک دوباره بسته شده است. 
وی گفت: هم اکنون شش دستگاه برفروب سنگین متعلق به شهرستان های مهاباد، بوکان، میاندوآب و ارومیه در این محور در حال برفروبی هستند ولی بازگشایی این محور به کندی صورت می گیرد.
شکری اضافه کرد: تاکنون چهار دستگاه برفروب که در این محور فعالیت می کردند، به علت حجم فراوان برف انباشته شده در مسیر خراب و دچار شکستگی شده که بلافاصله جایگزین و تعمیر شده است.
وی ارتفاع برف در برخی نقاط این محور به ویژه در گردنه قره بلاغ را بیش از پنج متر اعلام کرد و گفت: عمده مکانی که راهداران را در امر بازگشایی این محور با مشکل مواجه کرده، فاصله ای به میزان 15 کیلومتر است که به علت وزش شدید باد و کولاک، فعالیت ماشین آلات برفروب در این مکان متمرکز شده است. 
شکری اضافه کرد: از سمت بوکان و مهاباد تا رسیدن به این نقطه مسیر جاده بازگشایی شده و رفت و آمد روستاییان ساکن در این منطقه ادامه دارد.
وی گفت: با این وجود از تردد هرگونه خوردویی در این 15 کیلومتر توسط ماموران اداره راهداری شهرهای بوکان و مهاباد جلوگیری به عمل می آید.
وی اظهار کرد: هم اکنون 67 اکیپ راهداری 30 راهدارخانه در 18 گردنه آذربایجان غربی و جاده های استان در حال برف روبی و انجام وظایف راهداری هستند.
معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی افزود: رانندگانی که قصد دارند در این محورها تردد کنند، باید مجهز به زنجیرچرخ و سیستم گرمایشی مناسب مجهز باشند.
بارش سنگین برف همراه با کولاک شدید از چهارشنبه هفته گذشته در بسیاری از شهرستان های آذربایجان غربی آغاز شده و کولاک ناشی از این بارش همچنان در برخی مناطق ادامه دارد.
آذربایجان غربی امسال، پاییز و زمستان پربارشی را تجربه کرده به طوری که در چهار زمان مختلف شاهد بارش برف در این استان بوده ایم که این بارش ها، موجب مسدود شدن راه های روستایی و برخی راه های اصلی و گردنه ها و همچنین تعطیلی مدارس شده است.
محور مهاباد به بوکان در جاده برهان به طول 65 کیلومتر یکی از مسیرهای فرعی و پررفت و آمد به شمار می رود که استان های کردستان و آذربایجان غربی را به یکدیگر ارتباط می دهد.
6185/1905

.......................................................................................................

 


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

درباره خودم


میاب دان بیر سس

ابوالفضل روزی طلب
اینجانب ابوالفضل روزی طلب در 13شهریور سال 1342 در روستای میاب از توابع شهرستان مرند متولد شده ام. از کودکی عاشق شعر و ادبیات و معارف دینی و قرآنی می باشم، امیدوارم به لطف الهی بتوانم خدمتی هر چند ناقابل به هموطنانم انجام داده باشم.
 

حضور و غیاب

 

اشتراک