سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 785156

  بازدید امروز : 294

  بازدید دیروز : 209

میاب دان بیر سس

 
خداوند ـ عزّوجلّ ـ، هرگاه بنده ای را دوستبدارد و او اندکْ کار خیری انجام دهد، در برابر آن اندک، به اوپاداشِ بسیار می دهد و دادن پاداش بسیار در برابر کارِ اندک، براو سنگین نمی آید . [امام صادق علیه السلام]
 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: یکشنبه 94/6/8::: ساعت 1:23 صبح

اطلاعات کلی از روستای بابره ی علیا

بابره ی علیا یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی می باشد.این روستا از توابع شهرستان مرند است که در دهستان هرزندات شرقی بخش مرکزی ،در دشت هلاکو واقع شده است.همسایگان این روستا عبارتند از میاب،میزاب،قشلاق ،هرزند جدیدو هرزند عتیق والبته برادر دوقلوی خود روستای بابره سفلی که  کاملا به یکدیگر چسبیده اند ودر جنوب این روستا واقع شده است.

 

در کل هر دو بابره با نام روستای بابره تین هم شناخته می شوند.........ولی در نهایت تاسف به علت یک سری دلایل نامعلوم از یکدیگر جدا شده اند........ناگفته نماند که اکثر فعالیت های این دو روستا مشترک میباشد.

روستا ی بابره ی علیا در 35 کیلومتری شهرستان مرند واقع شده است،و دارای آب هوای ملایمی می باشد.

پیشه ی اصلی مقیمان روستا اکثرا دامداری وکشاورزی وباغداری می باشد.

طبق آمار موجود در روستا حدود120 خانوار ودر حدود380الی 400 نفر جمعیت وجود دارد.

شایان به ذکر است متاسفانه این آمار با روند صعودی رو به کاهش است.و مردم روستا روز به روز  در حال کوچ کردن هستند.ودر نتیجه جمعیت کاهش یافته و خانه ها خالی از سکنه میشوند.

........................................................................................................


غار هنه،واقع در ارتفاعات روستای بابره ی علیا

غار هنه یکی از بزرگترین غار های منطقه میباشد که در ارتفاعات روستای بابره ی علیا واقع شده است.

 

در پایین چند نمونه تصویر از این غار را مشاهده مینمایید.

گفتنی است واژه ی هنه به معنی سوراخ است.

 

 

                                                                                                                                                                            

 

              در تصویر فوق ورودی اصلی غار را از نمای دور مشاهده می فرمایید.

 

اطلاعات تکمیلی از غار:

 

نام غار  هنه کوهولواست ودرارتفاع 2174 متری ازسطح دریا قرار داردغارشمالی جنوبی است. پس ازورود ازدهان? غارسرازیری است وحدود24مترشاخه غربی و14متر شاخ? شرقی طول دارند دارد.

 درجلو غار توسط بومیان دیواره ای سنگی چیده شده است تا ازورود سرما وحیوانات وحشی به درون غار جلوگیری شود.انتهای بازوی غربی به حفره ای دنباله دار ختم می شود که فعلن گذر از آن ممکن نیست. دروسط غار ستون سنگی طبیعی به ارتفاع 180 سانتیمتر ومحیط 5متری وجود دارد

شایان به ذکر است این غار کاملا به صورت طبیعی به وجود آمده است.وعلت نشانه های دست ساز بودن غار هم به دلیل مرور زمان واستفاده ی مکرر بومیان از این غار میابشد.

 

کروکی غار بصورت نقشه:

        

 

منبع بخشی از تصاویر واطلاعات:  وبلاگ استاد عزیز،جناب دکتر میر هدایت سید مرندی

منبع : http://babere.blogfa.com

برچسب ها : روستای بابره ,ارتفاعات روستای ,ارتفاعات روستای بابره
...............................................................................................................................................................

 

همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در روستای بابره

این مراسم که باهماهنگی شوراهای دو روستا بابرتین وبامحوریت اداره ورزش وجوانان صورت گرفته بوددرابتدامراسم ضمن خیرمقدم گویی رئیس اداره ورزش وجوانان وتشریح ازاهداف چنین برنامه هایی بخشدارمحترم بخش مرکزی به ایرادسخنرانی پرداخت وبرگزاری چنین برنامه هایی رابرای ایجادوحدت وصله رحم وشادی وشوراجتماعی تاثیرگذاردانست.درپایان به قیدقرعه به یک نفریک دستگاه دوچرخه و50بسته ورزشی وخانگی اهداءشد. 

 

.................................................................................................................................................................

نشانه های حضور فصل بهار در طبیعت روستای بابره ی علیا

با اتمام فصل زمستان و ماه اسفند طبیعت روی زمین روح جدیدی به خود گرفته و زمین بار دیگر جامه ی سبز خود را بر تن میکند.روستای سرسبز بابره ی علیا هم که در تنوع گیاهان کم یاب کوهی و باغات سرسبز زبان زد همگان است،از این قائده مستثنی نیست،و حضور فصل زیبای بهار در طبیعت این روستا کاملا احساس میشود.

 

 

 

 

 ...............................................................................................................................................................


با تشکر صمیمانه از وبلاگ فایندر بلاگز و مدیر محترم این وبلاگ آقا مهدی عزیز

ارادتمند همه همشهریان عزیز بابره تین : ابوالفضل روزی طلب میاب

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

درباره خودم


میاب دان بیر سس

ابوالفضل روزی طلب
اینجانب ابوالفضل روزی طلب در 13شهریور سال 1342 در روستای میاب از توابع شهرستان مرند متولد شده ام. از کودکی عاشق شعر و ادبیات و معارف دینی و قرآنی می باشم، امیدوارم به لطف الهی بتوانم خدمتی هر چند ناقابل به هموطنانم انجام داده باشم.
 

حضور و غیاب

 

اشتراک