سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 786082

  بازدید امروز : 13

  بازدید دیروز : 172

میاب دان بیر سس

 
بسا دانشمند که نادانى وى او را از پاى در آورد و دانش او با او بود او را سودى نکرد . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: دوشنبه 94/5/19::: ساعت 11:25 صبح

ای شهید علی ضیایی عزیز که با عروج به نزد خداوند متعال عزیز دو جهان شدی

امروز دوشنبه مورخ 94.05.19 در دومین یادواره شهدای میاب

یاد و خاطره همیشسه زنده شما را گرامی خواهیم داشت.

بفرموده خداوند عشق شما نمرده اید

شما برای همیشه زنده اید

ما مرده ایم اگر

راه شما را 

ادامه

ندهیم.

بسم الله الرحمن الرحیم

شهید علی ضیایی فرزند عباس در مورخه دهم آذر ماه 1342 در روستای میاب از توابع شهرستان مرند در یک خانواده مومن متدین و متعهد به اسلام و احکام و قرآن چشم به جهان گشود .شهید ضیایی دوران کودکی خود را تا سن هفت سالگی در محیط پر از مهر و عاطفه خانواده پدری سپری نمود. پدر شهید ضیایی وی را برای فراگیری علم و معرفت در دبستان دولتی عنصری میاب(شهید یوسفی روستای میاب مرند) ثبت نام نموده وتحصیلات خود را تا پنجم ابتدایی ادامه داده و به دلیل داشتن مشکلات زندگی و عدم توانایی مالی مجبور به ترک تحصیل شدند .

بسم الله الرحمن الرحیم

شهید علی ضیایی فرزند عباس در مورخه دهم آذر ماه1342 در روستای میاب از توابع شهرستان مرند در یک خانواده مومن متدین و متعهد به اسلام و احکام و قرآن چشم به جهان گشود .

شهید ضیایی دوران کودکی خود را تا سن هفت سالگی در محیط پر از مهر و عاطفه خانواده پدری سپری نمود. پدر شهید ضیایی وی را برای فراگیری علم و معرفت در دبستان شهید یوسفی روستای میاب مرند ثبت نام نموده وتحصیلات خود را تا پنجم ابتدایی ادامه داده و به دلیل داشتن مشکلات زندگی و عدم توانایی مالی مجبور به ترک تحصیل شدند .

با اوجگیری تظاهرات علیه رژیم طاغوت شهید ضیایی نیز برای لبیک گویی به فرمان حضرت امام رحمه الله رهبرکبیر جمهوری اسلامی به جمع تظاهر کنندگان پیوسته و با شرکت فعال خویش در تظاهرات خیابانی و دیگر فعالیت های انقلابی دین خود را نسبت به انقلاب اسلامی ادا نمودند .

پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و با تاسیس هسته های مقاومت بسیج و انجمن اسلامی شهید ضیایی در پایگاه مقاومت شهدای میاب ثبت نام نموده و به فعالیت پرداخته و همگام با دیگر برادران انقلابی پس از کار روزانه شبها را برای حفظ امنیت محل سکونت به پاسداری می پرداخت .

شهید ضیایی در دوران زندگی خویش علاقه ی وافری نسبت به اهل بیت علیهم السلام داشتند و در عذاداری ابا عبد الله الحسین علیه السلام و دیگر مراسمات و مجالس در مسجد محل فعالیت بسزایی داشت. و همچنین نسبت به نماز و روزه و ایام ماه مبارک رمضان علاقه فراوانی در انجام واجبات و ترک محرمات داشته و در میان مردم محل دارای اخلاق نیکو بوده است

شهید ضیایی علاوه از این فعالیت های مستمر مذهبی و انقلابی در اوقات فراغت خویش به ورزش فوتبال روی آورده تا ضمن کار روزانه بتواند روحیه ای با نشاط داشته باشد .

شهید ضیایی در سال 1360 برای اخذ دفترچه آماده به خدمت به حوزه نظام وظیفه شهرستان مرند مراجعه و در مورخ 1360/10/18 به خدمت مقدس سربازی اعزام گردید . این شهید بزرگوار در دوره اول برای گذراندن دوره آموزش نظامی به یکی از پادگان های ارتش جمهوری اسلامی ایران در تهران اعزام شد و موفق شد دوره آموزشی را در مدت سه ماه و در همان پادگان به پایان برساند .

پس از اتمام آموزش نظامی شهید ضیایی جهت ادامه خدمت به تیپ 88 زاهدان معرفی و به منطقه غرب کشور اعزام گردید .

شهید ضیایی در دوران خدمت خویش توانست در عملیات های مختلف از جمله پنجوین عراق ، کردستان ، سردشت شرکت نموده و نهایتا در یکی از عملیات های پیروز مندانه در منطقه عملیاتی کردستان (پنجوین)پس از مبارزه بی امان با دشمن در مورخه 1363/8/6 به درجه رفیع شهادت نائل آمده و به آرزوی دیرینه ی خویش دست یافت و به لقاء الله پیوست . پیکر مطهر شهید ضیایی پس از انتقال به روستای میاب مرند با حضور گسترده مردم شهید پرور و حزب اللهی شهرستان مرند و اهالی روستای میاب مرند تشییع گردیده و پس از ادای نماز بر پیکر مطهرش وی را در گلزار شهدای قبرستان عمومی روستای میاب شهرستان مرند به جایگاه ابدیش سپرده شد.ومردم در استقبال ازاین شهید بزرگواربه صورت زیر شعار میدادند:   این گل پرپر زکجا آمده    ازسفر کرب بلا آمده                            مرگ بر صدام ضد اسلام

روحش شاد و یادش پر رهرو باد




 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

درباره خودم


میاب دان بیر سس

ابوالفضل روزی طلب
اینجانب ابوالفضل روزی طلب در 13شهریور سال 1342 در روستای میاب از توابع شهرستان مرند متولد شده ام. از کودکی عاشق شعر و ادبیات و معارف دینی و قرآنی می باشم، امیدوارم به لطف الهی بتوانم خدمتی هر چند ناقابل به هموطنانم انجام داده باشم.
 

حضور و غیاب

 

اشتراک