سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 783750

  بازدید امروز : 50

  بازدید دیروز : 266

میاب دان بیر سس

 
دنیا را دشمن بدارید، تا خدا دوستتان بدارد [حضرت مسیح علیه السلام ـ چون از ایشان درباره کاری که خدا دوستی به بار می آورد، پرسیدند ـ]
 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: چهارشنبه 94/12/26::: ساعت 1:31 صبح

با روستای میاب از توابع شهرستان مرند آشنا بشویم

..............................................................................................................

دهستان هرزندات شرقی

براساس تقسیمات کشوری سال1393 دهستان هرزندات شرقی شامل روستاهای هرزند جدید-هرزند عتیق- بابره سفلی-بابره علیا-قره تپه-میاب-میزاب-اویندین- خانه سر-هاوستین-دارانداش ودارای 4022 نفر جمعیت  بر اساس سرشماری  نفوس و مسکن سال 1390 مرکز آمار ایران  وبا مرکزیت روستای هرزند جدید می باشد.

............................................................................................................

روستای میاب نزدیکترین  روستا به میزاب است که 1.9  کیلومتر ازآن فاصله دارد.جمعیت روستای میاب بر اساس سرشماری نفوس ومسکن  سال 1390 مرکز آمار ایران  611 نفر(325 نفر زن و286 نفر مرد) در243 خانوار است.مسافت روستای میاب تا مرند40 کیلومتر وجاده اش آسفالت است. طبیعت روستای میاب در پائیز وزمستان پوشیده از برف  و سردبوده و در بهار وتابستان خنک و سر سبز و فرح بخش است که هر ساله هزاران گردشگر بومی و غیر بومی  را به خود جذب می کند.ساکنان  روستا به کشاورزی ودامداری و زنبور داری  اشتغال دارند. این روستا از امکانات برق وآب مشروب بهداشتی وگاز وتلفن  بهره مند بوده و مسجدوزینبیه وخانه بهداشت ومدرسه ابتدائی و راهنمائی و پست بانک و دفتر محیط بانی دارد .گو رستان پراکنده میاب بعنوان اثرملی به ثبت رسیده است.سایت  ها و وبلاگ های متعددی  توسط میابی های مقیم ویا مهاجرت کرده در اینترنت ایجاد شده  که از جمله آنها میاب دان بیر سس که توسط دوست عزیزم آقای ابوالفضل روزی طلب ایجاد شده است.

.........................................................................................................

منبع : وبلاگ دوست عزیز و بزرگوارم جناب آقای دکتر اسماعیل باقرثانی

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

درباره خودم


میاب دان بیر سس

ابوالفضل روزی طلب
اینجانب ابوالفضل روزی طلب در 13شهریور سال 1342 در روستای میاب از توابع شهرستان مرند متولد شده ام. از کودکی عاشق شعر و ادبیات و معارف دینی و قرآنی می باشم، امیدوارم به لطف الهی بتوانم خدمتی هر چند ناقابل به هموطنانم انجام داده باشم.
 

حضور و غیاب

 

اشتراک