سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 783964

  بازدید امروز : 264

  بازدید دیروز : 266

میاب دان بیر سس

 
حکمت با عصمت همراه است . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: یکشنبه 93/10/28::: ساعت 12:10 عصر

گنجعلی صباحی‌نین ایکینجی حکایه‌لر مجموعه‌سی “حیات فاجعه‌لریندن” آدلانیر. بو کیتابدا قوجامان ادیبین “حیات فاجعه‌لریندن”، “خائن”، “اووچو” و “شرفلی اؤلوم” کیمی هم ادبی- بدیعی جهتدن و هم ‌ده حجم اعتباریله، ان سانباللی اثرلری داخیل ائدیلیب‌دیر. ادامه مطلب...

 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: یکشنبه 93/10/28::: ساعت 12:8 عصر

اؤتن گونلرین قوجا قارتالی
گنجعلی صباحی‌نین حیات و یارادیجیلیغینا دایر
ائلدار موغانلی

معاصر گونئی آذربایجان ادبیاتی‌نین نثر قولو، قوجامان یازیچیمیز گنجعلی صباحی‌نین آدی‌لا باغلی‌دیر. ادامه مطلب...

 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: یکشنبه 93/10/28::: ساعت 12:0 عصر

 


 گنجعلی صباحی

 


گنجعلی صباحی (دوغوم: 1285 ه.ش
دوندوران، اؤلوم: ‎1368? ه.ش زومار) مرندلی یازیچی. گنجعلی صباحی چاغداش گونئی آزربایجان تورکجه‌سی‌نین نثری‌نین آتاسی ساییلیر. [1][2] ادامه مطلب...

 
 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: جمعه 93/10/26::: ساعت 12:13 صبح

طبیعت بسیار زیبای « گل آخور »

طبیعت زیبای روستای گل آخور

.. ادامه مطلب...

 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: پنج شنبه 93/10/25::: ساعت 11:46 عصر

منطقه حفاظت شده ارسباران

منطقه حفاظت شده ارسباران با وسعت 80 هزار و 427 هکتار در کناره های جنوبی رود ارس در حوزه شهرستانهای کلیبر و ورزقان واقع شده و به عنوان ذخیره گاه بیوسفر به ثبت رسیده که از ارزش های خاص گیاهی و جانوری برخوردار است.

 

این منطقه در شمال غربی آذربایجان شرقی میان سه رودخانه مهم «ارس» در شمال، «ایلگنه چای» در غرب و «کلیبرچای» در شرق واقع شده و از جنوب به ارتفاعات «سایگرام» متصل است.

ارسباران را می توان از نظر تنوع گونه های درختی و درختچه ای و علفی و خشبی و همچنین از نظر تنوع جانوری به عنوان یک ذخیره گاه بی نظیر شناخت که بر همین اساس و به دلیل وجود گونه های گیاهی و جانوری کمیاب، چشم اندازهای بکر و وسیع و شکنندگی و آسیب پذیری بالا، در سال های 50 و 52 شمسی ابتدا به عنوان منطقه ممنوعه و سپس منطقه حفاظت شده معرفی و تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است.

این منطقه به لحاظ ویژگی های منحصر به فرد طبیعی در سال 1354 از طرف یونسکو عنوان ذخیره گاه زیست کره را نیز دریافت نموده و از شهرت جهانی برخوردار و به عنوان فسیل زنده نیز معروف است.

 

................................................................................................

................................................................................................

................................................................................................


 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: پنج شنبه 93/10/25::: ساعت 2:29 عصر
قرآن ؛ کتابی آسمانی و معجزه حضرت رسول صل الله علیه و آله ، کتابی که هنوز که هنوز است نتوانسته رقیبی برای خود پیدا کند ، افراد را به تحدّی فراخوانده ، خیلی ها تلاش کرده اند مثل آن بیاورند ولی نتوانسته اند ،قرآنی که آنقدراعجاب و شگفتی دارد که اگر تا قیامت همه ی دانشمندان جمع شوند نمیتوانند شگفتی های آن را پیدا کنند ، قرآنی که از هر لحاظ ممتاز است چه از نظر فصاحت ، بلاغت ، داشتن وزن و آهنگ ، ارائه ی نکات ریز علمی که دانشمندان پس از قرن ها تنها چند مورد از آن را درک کرده اند ، ارائه ی دستور جامع برای زندگی در دنیا و آخرت و عاقبت بخیری ، داشتن اعجازهایی عجیب در مورد تعداد آیات و ارتباط آن با ائمه و پیامبر و ....

 

از هر چه بگذریم سخن دوست خوش تر است ، همین قرآن که کتاب ما مسلمان هاست در بین شیعیان غریب و مهجور شده ، طوری که از آن فقط بعنوان ابزاری برای بدرقه کردن مسافران ، بدرقه کردن عروس و داماد ، باز نگه داشتن مقابل عروس و داماد و نگاه اجمالی کردن به آن ، رد کردن پسرهایی که به خدمت سربازی میروند استفاده می شود ، بی تعارف بگویم که خیلی از ماها سالی یکبار یا نهایتا دوبار به سراغش میرویم که بیشتر در ماه رمضان این امر اتفاق میفتد ، یا خدایی نکرده اگر جایی ختم قرآن یا ختم انعام دعوت شویم ، با اکراه و زور و غر زدن تلاوت میکنیم .

به نظر شما این است رسم شیعه بودن ؟؟ مگر حضرت رسول نفرمود انّی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی ؟این بسیار بسیار بسیار بد است که خیلی از بچه حزب اللهی های ما ، بچه مسجدی های ما ، بچه هیئتی های ما نتوانند قرآن را آنجوری که شایسته است تلاوت کنند ، کتاب الله در کنار عترت است ، اصلا فایده ای ندارد محرم و صفر و فاطمیه تا آخر شب ، هیئت باشیم و صدای حسین حسین و علی علی مان گوش فلک را پر کند و بعد نتوانیم حق کتاب الله را ادا کنیم !!

بسیار زشت است که سنی ها و حتی وهابیت حرامزاده که هیچ رنگ و بویی از انسانیت نبرده اند قرآن را زیبا تلاوت میکنند اما ما شیعیان علی علیه السلام برای خواندن 15 آیه از سوره مبارکه انعام ، هر خط 3 غلط اعرابی داشته باشیم یا به قول معروف تُپُق بزنیم .

رهرو آن نیست که گهی تند و گهی خسته رود / رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود

چرا وقتی ماه مبارک رمضان میرسد به زور ، روزی یک جزء میخوانیم آن هم طوری که وسطش 100بار خمیازه میکشیم و به غلط کردن میفتیم که چرا خواندیم و کی تمام می شود ؟ خب چرا همین را هر روز ، روزی 2 صفحه نخوانیم ؟ اینگونه هم آهسته میرویم هم پیوسته ...

در کنار خواندن و قرائت چه بهتر که به معانی و تفاسیر هم توجهی داشته باشیم

ان شاء الله از آن دسته شیعیانی باشیم که قرآن روز قیامت از ما بدلیل تلاوت نکردنش ، شکایت نکند



:: موضوعات مرتبط: تهاجــم فــرهــنگی، جنگ نرم، درد و دل 

 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: پنج شنبه 93/10/25::: ساعت 2:10 عصر

در روایات ما آمده است "هل الدین الا الحب و البغض" آیا دین غیر حب و بغض چیزی هست؟ اگر کسی دینی را ارائه بدهد که این دین سراسر تولی است و تبری در این دین نیست این دین، دین اصلا نیست. ادامه مطلب...

 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: چهارشنبه 93/10/24::: ساعت 12:38 صبح

طبیعت کوهستانی جلفا و جلوه گری شقایق ها.

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> 

ادامه مطلب...

 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: چهارشنبه 93/10/24::: ساعت 12:3 صبح

                                       عکس هایی بسیار زیبا از طبیعت سر سبز کوه سر بلند آذربایجان «سهند »

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>><<<< ادامه مطلب...

 
<      1   2   3   4   5   >>   >
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

درباره خودم


میاب دان بیر سس

ابوالفضل روزی طلب
اینجانب ابوالفضل روزی طلب در 13شهریور سال 1342 در روستای میاب از توابع شهرستان مرند متولد شده ام. از کودکی عاشق شعر و ادبیات و معارف دینی و قرآنی می باشم، امیدوارم به لطف الهی بتوانم خدمتی هر چند ناقابل به هموطنانم انجام داده باشم.
 

حضور و غیاب

 

اشتراک