سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 783428

  بازدید امروز : 134

  بازدید دیروز : 72

میاب دان بیر سس

 
خداوند متعال، مؤمنِ دانایِ ژرف اندیشِ پارسایِ فروتنِ آزرمگینِ دانشورِ خوش خویِ میانه روِ با انصاف رادوست دارد . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: یکشنبه 93/9/30::: ساعت 7:35 عصر

                                                                                                                                                                                                                                   ثامن تم : تا کور شود هر آنکه نتواند دید



مربوط به موضوع : ولایت فقیه و رهبری
نویسنده ابوذر در چهارشنبه نوزدهم شهریور 1393 | یک نظر

 



مربوط به موضوع : ولایت فقیه و رهبری
نویسنده ابوذر در دوشنبه هفدهم شهریور 1393 | یک نظر



مربوط به موضوع : ولایت فقیه و رهبری
نویسنده ابوذر در جمعه هفتم شهریور 1393 | یک نظر

 



مربوط به موضوع : ولایت فقیه و رهبری
نویسنده ابوذر در چهارشنبه بیست و یکم خرداد 1393 | آرشیو نظرات

 

غلام شاه پسندی (محافظ امام خامنه ای) نقل می کند:

درباره ی قرآن خواندن ایشان به ما توصیه می کردند و می گفتند:

« بچه ها قرآن را زیاد بخوانید. قرآن نور است. قرآن را خیلی مطالعه کنید. من در جوانی هر سه روز یک دور قرآن می خواندم. یعنی روزی ده جزء. الآن دیگر حوصله اش نیست، پیر شده ام، از نظر سن و سال، وضعیت، شغل، گرفتاری های کاری، این همه مسائل واقعاً نمی توانم قرآن بخوانم. خیلی دور شده ام. نُه روز، ده روز طول می کشد من یک دور قرآن را بخوانم.»

الآن که دور شده اند، روزی سه جزء می خوانند! ما اگر توی ماه مبارک رمضان خدا عنایت کند یک بار قرآن بخوانیم، فکر می کنیم اعجاز کرده ایم! کلی خدا را مؤاخذه می کنیم که آخر ما یک دور قرآن را خواندیم هیچ اتفاقی نیافتاد! قرآن خواندن را ما نیاز داریم، نه خدا..
نشریه ی امتداد- شماره64]

 



مربوط به موضوع : ولایت فقیه و رهبری
نویسنده امیری حسین ونعم الامیر در جمعه نوزدهم اردیبهشت 1393 | آرشیو نظرات
مشرق: رهبر معظم انقلاب اسلامی  بر خلاف بسیاری از رهبران و روسای کشورهای جهان پوششی ساده و به دور از تجمل دارد. تصویر زیر مربوط به جلسه رهبر انقلاب با اعضای خبرگان رهبری است که مورد توجه خبرنگاران و شبکه های اجتماعی قرار گرفته است.



ترجمه تیتر:
 "نظر یک مخاطب: نعلین‌ رهبر معظم [آیت‌الله] خامنه‌ای به سرهای حاکمان خلیج [فارس] شرف دارد!"

 



مربوط به موضوع : ولایت فقیه و رهبری
نویسنده امیری حسین ونعم الامیر در چهارشنبه بیست و هشتم اسفند 1392 | آرشیو نظرات

سید حسن نصرالله و امام خامنه ای

سید حسن نصرالله و امام خامنه ای

خامنه‌ای دنیا و آخرت ماست

در آذر ماه سال 1376 هنگامی که امام خامنه‌ای در اجلاس سران کشوره‌های عضو کنفرانس اسلامی در تهران سخنرانی کردند و عازم خروج از سالن کنفرانس بودند، سید حسن نصرالله، دبیر کل جنبش انقلابی حزب الله لبنان به وسط سالن رفت و دست ایشان را بوسید.

فردای آن روز، از او پرسیدند انگیزه شما از این کار چه بود؟
دبیر کل حزب الله لبنان پاسخ داد: امسال، کشور های عربی مرا به عنوان مرد سال جهان عرب معرفی و انتخاب کردند. در این کنفرانس در حالی که سران کشور‌های عربی حضور داشتند و دوربین‌ها نیز مراسم را مستقیماً برای ملت‌های عرب پخش می‌کرد، من با بوسیدن دست حضرت آیة الله خامنه‌ای خواستم به همه آنها بگویم شما که مرا مرد سال جهان عرب می‌دانید، این را نیز بدانید که رهبر من حضرت آیة الله خامنه‌ای‌ست و من افتخار می‌کنم که شاگرد ایشان هستم.

آنگاه که خداوند متعال، پیامبر یا امام معصوم(ع) را – به آن خاطر که معصوم‌اند- به ولایت امر می‌گزیند، صفاتی چون علم و زهد و شجاعت و ابهت در او متجلی است و هنگامی که امام معصوم(ع)، غایب است بر ماست که به دنبال این صفات در شخصی بگردیم که بیش از دیگران آن‌ها را در خود داراست. البته باید فقیهی عادل باشد و نه فقط کسی که از حرام الهی اجتناب می‌کند. او باید زاهد دنیا و شجاع و کاردان و حکیم و بصیر و مدبر باشد. در امتداد زمان و طول تاریخ ما، فقهایی از این نوع بوده‌اند و زمانه از فقهایی این چنین خالی نبوده است. امانت را به دوش کشیدند و از آن به تناسب طرف زمانی و شرایط که در آن حضور داشتند محافظت کردند. تا اینکه خداوند تعالی به مرجع بزرگ و فقیه گرانقدر این زمانه، امام خمینی(ره) توفیق داد تا این پیروزی تاریخی مداوم را به وجود آورد. شخصیت امام خمینی(ره) به نحوی در چشم‌ها و عقل‌ها و قلب‌ها بروز یافت که هیچ کدام از ما تصور نمی‌کرد در طول تاریخ ما، فقهایی به این بزرگی بروز یافته باشند، البته در تاریخ ما فقهای بسیار بزرگی بوده‌اند اما ظرف زمانی و شرایط آنها متفاوت بوده است.

 



مربوط به موضوع : ولایت فقیه و رهبری
نویسنده یا لثارات الحسین در پنج

 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: یکشنبه 93/9/30::: ساعت 7:26 عصر

پرسش :

 شهادت امام حسین(ع) عمل اختیاری بود یا مقدّر شده بود؟

 

 

پاسخ :

 قبل از پاسخ، ابتدا لازم است معنای قضا و قدر را بیان کنیم. قََدَر یعنی اندازه و اندازه گیری و تعیین حدّ و حدود چیزی. تقدیر در اصطلاح به این معنا است که خداوند برای هر چیزی اندازه ای قرار داده، آن را بر اساس اندازه گیری و محاسبه و سنجش قرار داده است.

قضا یعنی حکم و حتمیت. در نظام آفرینش،‌ موجودات از چندین راه ممکن است به وجود بیایند، مثلاً اگر به خانة شما از چند کوچه راه باشد، ورود به آن جا از چند راه ممکن است. حال اگر از میان چندین راه ممکن، علل و اسباب یکی از آن‌ها فراهم شد و تنها همان تحقق یافت،‌ این مرحله را قضا می نامند.

خداوند برای هر موجودی، اسباب هایی قرار داده که هستی و ویژگی‌های موجود بستگی به آن علت‌‌ها دارد. هر چه در جهان پدید می آید، بدون رابطه با قبل و بعد و فقط اتفاقی و بی حساب نیست. همان گونه که در بارش برف و باران عواملی دخالت دارد و هرگز چنین کاری بی علل و اسباب انجام نمی پذیرد، کارهای بشر از روی تصادف و اتفاق سر نمی زند، بلکه نخست چیزی را تصور می کند، سپس به آن می اندیشد و پس از آن که فایدة واقعی یا پنداری آن را پذیرفت،‌ به انجام آن می کوشد. پس هر حادثه ای در جهان علت و سببی دارد و این نظامی است تخلف ناپذیر و خداوند چنین مقرّر کرده است.

این مسئله با اصل آزادی و اختیار انسان ناهمگونی ندارد،‌زیرا اختیار و آزادی یکی از اسباب و علل جهان است؛ یعنی خداوند خواسته و مقدّر کرده که بشر کارهای خود را به اراده و انتخاب خود انجام دهد، و سرنوشت خویش را رقم زند. این که می گوییم کارهای انسان هم به اختیار او است و هم قضا و قدر الهی دخالت دارد، به همین معنی است که خدا اراده فرموده و مقدّر کرده که بشر در تعیین سرنوشت خود مؤثر باشد. خداوند برای حوادث جهان، علل و اسبابی مقدّر کرده،‌در مورد افعال انسانی،‌عقل و اراده و اختیار از جملة آن اسباب است اما آنچه که انسان با اختیار خود از میان تقدیرهای مختلف برگزیند، قضای الهی است.

بشر در کارهای ارادی خود مانند سنگ نیست که او را از بالا به پایین رها کرده باشند و تحت تأثیر جاذبة زمین خواه نا خواه به طرف زمین سقوط کند. نیز مانند گیاه نیست که فقط یک راه دارد و همین که در وضع رشد و نمو قرار گرفت، خواه ناخواه مواد غذایی را جذب و راه رشد و نمو را طی ‌کند. هم چنین مانند حیوان نیست که به حکم غریزه کارهایی انجام دهد. بشر همیشه خود را بر سر چهار راه هایی می بیند و هیچ گونه اجباری که فقط یکی از آن‌ها را انتخاب کند ندارد و سایر راه ها بر او بسته نیست. انتخاب یکی از آن‌ها به نظر و فکر و ارادة او مربوط است؛ یعنی طرز فکر و انتخاب او است که یک راه خاص را معیّن می‌کند، و این همان قضا و قدر الهی خواهد بود،(1)

در این جا شخصیت و صفات اخلاقی و روحی و پیشینة تربیتی و موروثی و میزان عقل و دور اندیشی بشر به میان می آید و معلوم می‌شود که آیندة سعادت بخش یا شقاوت بار هر کس تا چه اندازه مربوط به شخصیت و صفات روحی و ملکات اخلاقی و قدرت عقلی و علمی او است،‌ و بالاخره به راهی که انتخاب می‌کند.

تفاوتی که میان بشر و آتش که می سوزاند و‌آب که غرق می‌کند و گیاه که می روید و حیوان که راه می رود وجود دارد، این است که انسان انتخاب می‌کند. او همیشه در برابر چند کار و چند راه قرار گرفته، در قطعیت یافتن یک راه و یک کار، خواست او مؤثر است.

انسان، عملی را که با غریزه طبیعی و حیوانی او هماهنگ است و هیچ مانعی برای آن وجود ندارد، به حکم تشخیص و مصلحت اندیشی قادر است ترک کند (مانند ترک گناهان) همچنین کاری را که مخالف خواسته‌های او است و هیچ گونه عامل اجبار کنندة بیرونی وجود ندارد، به حکم مصلحت اندیشی و نیروی خرد می‌تواند انجام دهد مانند خوردن دارو و حاضر شدن برای عمل جراحی.

پس تقدیر خداوندی این است که بشر افعال خود را از روی اختیار انجام دهد، نه این که تقدیر او را مجبور سازد.

انسان فقط یک سرنوشت حتمی ندارد، بلکه سرنوشت های گوناگونی در پیش دارد که ممکن است هر کدام از آن‌ها جانشین دیگری گردد. در تعیین و حتمی شدن یکی از آنها، ارادة شخص تأثیر جدی دارد، مثلاً اگر بیمار شود، سرنوشت او بستگی به درمان دارد. اگر اقدام کند، ممکن است معالجه شود و اگر اقدام نکند، از بین می‌رود. حتمی شدن یکی از آن دو، به اختیار خودش می‌باشد.

امام علی(ع) از پای دیوار کجی برخاست و کنار دیوار دیگری نشست. گفتند: آیا از قضای الهی فرار می کنی؟ پاسخ داد: "از قضای خدا به قَدَر وی و قضای دیگری فرار می کنم".(2) یعنی قضا و قدر معیّن کرده که هر چیزی اثر خود را داشته باشد و من با آگاهی که دارم، راهی را انتخاب می کنم که اثر خوب داشته باشد.

اما امام حسین(ع)، با علم و آگاهی و به خاطر رسوا کردن بنی‌امیه و عمل به دستور جدّ بزرگوارش (که سکوت در مقابل حاکم ستمگرِ بدعت‌گذار را جایز ندانسته بود)(3) حاضر نشد با یزید بیعت کند و به جوار خانة خدا پناهنده شد. در آن جا نامه‌های بی‌شمار کوفیان را دریافت کرد و وقتی مکه را نا امن دید، در جواب دعوت مردم کوفه، به سوی آن شهر رهسپار شد، ولی سپاه «عبیدالله» مانع ورود ایشان به کوفه گشت و به اجبار ایشان را به کربلا برد. در آن جا امام را بین دو راه آزاد گذاشت: بیعت ذلیلانه با یزید، یا رو به رو شدن با شمشیرهای سپاه عبیداالله. امام راه دوم را انتخاب کرد.(4) بنابراین راهی که امام برمی‌گزیند، هم اختیاری است و هم تقدیر الهی است و میان تقدیر الهی و انتخاب او نه تنها تضادی نیست، بلکه همخوانی دارند.

حضرت می‌فرماید: «قد شاءالله أن یرانی مقتولاً مذبوحاً ظلماً و عدواناً؛ خداوند می‌خواهد مرا کشتة‌سربریده، بناحق و ستمدیده ببیند».(5)

کلام حضرت بیانگر اراده و مشیت خداوند در مورد بندگان اوست. خداوند می‌خواهد همه بندگان رهرو صراط مستقیم باشند. خدا آنان را به پیمودن این راه امر کرده، از آنها پیمان گرفته که رهرو این راه باشید،(6) ولی انسان‌ها را آزاد گذارده که به خواست خدا عمل کنند یا عصیان کرده و راه دیگری در پیش گیرند.

در مورد امام حسین(ع) هم خداوند می‌خواست بهترین راه را برگزیند که نتیجه و عاقبت آن کشته شدن مظلومانه بود، ولی امام حسین در انتخاب آن راه مجبور نبود.

حضرت خود را آزاد می‌دانست، ولی فقط اراده و خواست خدا را می‌پسندید، زیرا خواست خدا را بهترین سرنوشت و عاقبت می‌دانست. متأسفانه کافران و مشرکان هستند که با استناد به تقدیر و جبر می‌خواهند گمراهی خود را توجیه کنند و می‌گویند:

«لو شاء الله ما أشرکنا و لا آباؤنا...؛ اگر خدا می‌خواست، ما و پدرانمان مشرک نمی‌شدیم»!(7)

منظور آنان این است که مشرک شدن ما به تقدیر الهی و بدون اختیار بوده است،‌هم چنان که قرآن از آنان نقل می‌‌کند: «لو شاء الله ما عبدنا من دونه من شیء نحن و لا آباؤنا و لا حرّمنا من دونه من شیء؛ اگر خدا می‌خواست، ما و پدرانمان غیر از خدا را عبادت نمی‌کردیم و بدون اجازة او چیزی را حرام نمی‌شمردیم»(8)، یعنی عبادت بت‌ها توسط ما تقدیر و قضای حتمی بوده، قدرت سرپیچی نداشته‌ایم، ولی خداوند چنین اراده و مشیتی را از خود نفی کرده و می‌فرماید: «لو شاء الله لهداکم اجمعین؛ اگر خدا می‌خواست، همه شما را هدایت می‌کرد».(9)

اگر خداوند بخواهد به صورت اجبار انسان‌ها را به راهی ببرد،‌ مطمئناً به راه ایمان و بندگی اجبار می‌کرد، نه به سوی کفر و گمراهی در عین حال خدا ایمان اجباری را نمی‌پسندد و ایمانی را می‌خواهد که از روی اراده و انتخاب باشد و این ارزشمند است،‌نه ایمان اجباری.

پس خداوند وقتی ایمان جبری نخواهد و ارادة قطعی و تخلف ناپذیرش بر هدایت شدن اجباری مردم تعلق نگیرد، ارادة قطعی او بر کفر کافران و شرک مشرکان تعلق نخواهد گرفت، زیرا چنین اراده‌ای علاوه بر آن که جبر را حاکم می‌کند و مخالف دستور الهی است (که به ایمان امر کرده است) و فرستادن پیامبران را بی فایده می‌کند و...، ظلم می‌باشد اما خداوند از ظلم و ستم پیراسته است. پس نه کفر کافران به تقدیر حتمی است (که اراده انسان در آن نباشد) و نه ایمان مؤمنان، چون در این صورت نه کفر آنان گناه بود و نه ایمان ایشان ارزش داشت.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

پی‌نوشت‌ها:

1. مرتضی مطهری، مجموعه آثار (انسان و سرنوشت) ص 385؛ مؤسسه در راه حق، بیست پاسخ، (8) ص 17.

2. توحید صدوق، ص 369.

3. بحارالانوار،‌ج44، ص 382.

4. موسوعة کلمات الامام الحسین(ع)، ص 425.

5. همان،‌ص 293.

6. مائده (5) آیه 6؛ یس (36) آیه 60.

7. انعام(6) آیه 148.

8. نحل (16) ، آیه 35.

9. انعام،‌ آیه149.

 



مربوط به موضوع : مذهبی
نویسنده امیری حسین ونعم الامیر در جمعه هشتم آذر 1392 

 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: یکشنبه 93/9/30::: ساعت 7:22 عصر

اهمیت ادب در برابر خداوند متعال!


یکی از مباحث اخلاقی که اثرات زیادی در زندگی انسان دارد بحث ادب است که در روایات اسلامی بسیار بر آن تاکید شده است و تعاریف زیادی برای آن مطرح شده است از آن جمله تعاریف می توان به حدیث امام جواد علیه السلام اشاره کرد که فرمودند.


 

ایمان

 

قالَ الإمام الجواد - علیه السلام - : الاْدَبُ عِنْدَ النّاسِ النُّطْقُ بِالْمُسْتَحْسَناتِ لا غَیْرُ، وَ هذا لا یُعْتَدُّ بِهِ ما لَمْ یُوصَلْ بِها إلی رِضَااللهِ سُبْحانَهُ، وَ الْجَنَّهِ، وَ الاْدَبُ هُوَ أدَبُ الشَّریعَهِ، فَتَأدَّبُوا بِها تَکُونُوا أُدَباءَ حَقّاً.

امام جواد - علیه السلام - فرمود: مفهوم و معنایادب از نظر مردم، تنها خوب سخن گفتن است که رکیک و سبک نباشد، ولیکن این نظریّه قابل توجّه نیست تا مادامی که انسان را به خداوند متعال و بهشت نزدیک نگرداند. بنابر این ادبیعنی رعایت احکام و مسائل دین، پس با عمل کردن به دستورات الهی و ائمّه اطهار (علیهم السلام)، ادب خود را آشکار سازید.(ارشاد القلوب دیلمی، ص 160)

در روایات، بهترین ارثی را که برای فرزندان می‌توان به جای گذاشت ادب معرفی کرده‌اند امام علی(علیه السلام) می‌فرمایند:

«بخشش و تفضل هیچ پدری به فرزندش بهتر از عطیه ادب و تربیت پسندیده نیست.»(روایات تربیتی جلد ج 1،ص49)

حال ادب خود بر دو قسم است یکی ادب در برابر خداوند متعال و دیگری ادب در برابر بندگان خداوند. که ما در این بحث قسم اول را بررسی می کنیم که ادب در برابر خداوند متعال است که خود دارای بخش های مختلفی است:

1)ادب در ذکر خداوند:

که هرگاه خداوند متعال را ذکر می کنیم و نام خداوند را به زبان می آوریم با احترام کامل و با الفاظ مناسب ذکر کنیم



مربوط به موضوع : مذهبی
نویسنده یا لثارات الحسین در سه شنبه بیست و ششم آذر 1392 | آرشیو نظرات

 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: یکشنبه 93/9/30::: ساعت 7:20 عصر
روزی در کنار قبرستان بقیع مدینه بودیم. یکی از این وهابی ها برای اینکه عاشقان ائمه(علیه السلام) را از قبور آن ها در بقیع دور کند،تسبیحی را در دست می گیرد و می اندازد پایین،سپس رو به حضرت امام حسن مجتبی(ع) می کند و می گوید:

امام حسن تسبیح منو بده،امام حسن تسبیح منو بده

)مردم  در حال دیدن این صحنه بودند و احتمال وجود شک و تردید در آن ها وجود داشت از این جهت که ائمه نمی توانند رفع حاجت های مردم کنند(

من بلافاصله تسبیح خودم را به زمین انداختم و گفتم:

خدایا تسبیح منو بده خدایا تسبیح منو بده!!



مربوط به موضوع : مذهبی

 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: یکشنبه 93/9/30::: ساعت 7:15 عصر

راه کارهایی موثر برای رهایی از چشم زخم

قدس انلاین_مصطفی لعل شاطری: شاید شما نیز افرادی را دیده باشید که برای در امان ماندن از افرادی که دارای چشمانی شور می باشند گاه روی به افراد همچون رمالان، فالبینان، رمالان و غیره می آورند، و این در حالی می باشد که ائمه اطهار (ع) قرن ها پیش دستورالعمل هایی موثق را در این باره بیان داشته اند.

در این باره معمرین خلاد می گوید: در خدمت امام رضا (ع) و به خرج ایشان در خراسان بودم که آن حضرت دستور فرمودند: برایشان شیشه عطری آماده سازم.
وقتی که شیشه عطر را آماده نمودم مورد توجه و خوش آیند دیگران واقع شد. پس حضرت پس از آگاهی از این ماجرا فرمودند: ای معمر؛ چشم زخم حق است (پس برای رفع آن) در وَرقی سوره حمد، توحید، فلق، ناس و آیة الکرسی را بنویس و آن را در جِلدی که عِطر در اوست قرار بده (تا از جشم زخم در امان باشد).

همچنین از امام صادق (ع) روایت شده است فردی که می ترسد چشم دیگری در او تاثیر نماید، باید (روزانه) سه مرتبه «ماشاءالله لاحُول وُ لاقُوه إلا بالله العَلی العَظیم» را بخواند و در جای دیگر بیان می دارند: اگر کسی می خواهد از چشم زخم محفوظ بماند، باید دست هایش را مقابل صورت خود بلند نماید و سوره حمد و توحید و فلق و ناس را بخواند و همچنین روایت شده است که رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) با خواندن آیه «وَ إن یَکادُ الَّذینَ کَفَروا لَیُزلقُونَکَ بِأَبصارِهِم لَمّا سَمِعُوا الذِکرَ وَ یَقُولُونَ اِنَّهُ لَمَجنُون» تاثیر چشم شوران را از خود دور و باطل می ساختند.

منابع:1- بحارالانوار، ج 60: 25، 26.
2- چشم های زهرآلود: 22، 41، 42.
3- فرهنگ زلال: 315.


 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: یکشنبه 93/9/30::: ساعت 7:13 عصر
در منزل خود من...

همه ی افراد بدون استثنا...

هر شب در حال مطالعه خوابشان میبرد...

خود من هم همینطورم...

نه این که وسط مطالعه خوابم ببرد...

مطالعه میکنم...

تا خوابم می آید کتاب را میگذارم و میخوابم...

من فکر میکنم که همه ی خانواده های ایرانی باید اینگونه باشند...

باید پدرها و مادرها...

بچه ها را از اول با کتاب مانوس کنند...

حتی بچه های کوچک باید با کتاب انس پیدا کنند...


امام خامنه ای

http://media2.afsaran.ir/si2MaVl_535.jpg

 



مربوط به موضوع : اجتماعی

 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: یکشنبه 93/9/30::: ساعت 7:12 عصر

از خدا بخواه کمک کنه اونطوری باشی که اون می خواد نه بنده هاش . . .

 


 
 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: یکشنبه 93/9/30::: ساعت 7:0 عصر
دسته بندی :
 دونه...http://imgdl1.topnop.ir/uploads/201209/tpn5751/tprpuZxeYx.jpg عکس های جدید و خنده دار

 



17 نظرنویسنده: علی |شنبه هجدهم مرداد 1393 - 15:7

عکس های جدید

دسته بندی :

http://www.kelishe.com/wp-content/uploads/2013/04/funny-interesting-photos-5-4.jpg


3 نظرنویسنده: علی |چهارشنبه پانزدهم مرداد 1393 - 11:59
http://namakstan.ir/wp-content/uploads/%D8%AC%DA%A9-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-92-9.jpg

 


23 نظرنویسنده: علی |شنبه بیستم اردیبهشت 1393 - 10:38

 


0
http://www.takmehr.ir/wp-content/uploads/2013/06/3/2041941976-takmehr_ir.jpghttp://gallery.night-skin.com/images/gallery/Night-Skin.com-%D8%B9%DA%A9%D8%B3%20%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D9%86%D8%AF%D9%87%20%D8%AF%D8%A7%D8%B1-38140.jpgعکس های خفن خنده دار ایرانی فیس بوک

 


5 نظرنویسنده: علی |دوشنبه هجدهم فروردین 1393 - 12:28
دسته بندی :

24 نظرنویسنده: علی |چهارشنبه بیست و یکم اسفند 1392 - 14:15

 


9 نظرنویسنده: علی |جمعه شانزدهم اسفند 1392 - 9:1
http://s2.picofile.com/file/7787348923/4dvak.jpghttp://s4.picofile.com/file/7754130107/1478.jpghttp://s4.picofile.com/file/7761882147/42245_n.jpg



6 نظرنویسنده: علی |دوشنبه دوازدهم اسفند 1392 - 10:47

عکس های خفن جدید

دسته بندی :
 دسته بندی :
http://www.fundoon.ir/wp-content/uploads/2013/07/khandedar-tir92-3.jpg ملاقات کوتاه ترین و بلندترین مرد دنیا دسته بندی : دسته بندی : میشناسیش؟!!!! دیم!!!!http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTI8FV5sKrT2hzR0Vmjbv_3lnCX_FEhtNtZ7LeVK9w1nM6hlUdwyg

اکبر عبدی

http://www.parsnaz.ir/upload/31/0.601903001315639595_parsnaz_ir.jpg

 دوربین  http://up.simafun.com/2012/09/facebook-girl-future.jpghttp://up.hammihan.com/img/userupload_2012_7624313141340092070.38.jpg

http://www.4irooni.ir/wp-content/uploads/2013/07/fe990e96cf57a807a4606fbdeb1d99b8-425.jpg

عجایب دنیا   تفاوت فقرا و اغنیا  خخ!!!!!!http://imgdl1.topnop.ir/uploads/201209/tpn5751/AVrxSkpGWc.jpg [تصویر: 13.jpg]

 


4 نظرنویسنده: علی |یکشنبه یازدهم اسفند 1392 - 21:19

 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: یکشنبه 93/9/30::: ساعت 4:26 عصر
کلمه فرشته (88) بار و کلمه شیطان نیز (88) بار تکرار شده است

 

کلمه بهشت (77) بار و کلمه جهنم نیز (77) بار تکرار شده است

کلمه دنیا (115) بار و کلمه آخرت نیز (115) بار تکرار شده است

کلمه گیاه (26) بار و کلمه درخت نیز(26) بار تکرار شده است

کلمه تابستان گرم (5) بار و کلمه زمستان سرد نیز (5) بار تکرار شده است

کلمه مجازات (117) بار و کلمه آمرزش نیز(117 * 2 ) بار تکرار شده است

کلمه آسمان (7) بار و کلمه ساخت آسمان نیز (7) بار تکرار شده است

کلمه زکات (32) بار و کلمه برکت نیز (32) بار تکرار شده است

کلمه شراب (6) بار و کلمه مستی نیز (6) بار تکرار شده است

کلمه رحمت (72) بار و کلمه هدایت نیز (72) بار تکرار شده است

کلمه فقر (13) بار و کلمه ثروت نیز (13) بار تکرار شده است

کلمه الرحمن ( 57 ) بار و کلمه الرحیم ( 114 ) بار تکرار شده است

کلمه الفجار (3) بار و کلمه الابرار (6) بار تکرار شده است

کلمه سختی (12 ) بار و کلمه اسانی (36) بار تکرار شده است

کلمه ابلیس (11) بار و کلمه استعاذه با لله (11) بار تکرار شده است

کلمه المصیبت (75) بار و کلمه الشکر (75) بار تکرار شده است

کلمه الجهر (16) بار و کلمه العلانیه (16) بار تکرار شده است

کلمه الشده (102) بار و کلمه الصبر (102) بار تکرار شده است

کلمه المحبه (83) بار و کلمه الطاعه (83) بار تکرار شده است

کلمه سجده (34) بار تکرار شده است وما در نماز های یومیه (34) بار سجده می کنیم...

نوشته شده در پنجشنبه هفدهم مرداد 1392ساعت 19:22 توسط مرضیه خداپرست| یک نظر |

 
<      1   2   3   4   5   >>   >
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

درباره خودم


میاب دان بیر سس

ابوالفضل روزی طلب
اینجانب ابوالفضل روزی طلب در 13شهریور سال 1342 در روستای میاب از توابع شهرستان مرند متولد شده ام. از کودکی عاشق شعر و ادبیات و معارف دینی و قرآنی می باشم، امیدوارم به لطف الهی بتوانم خدمتی هر چند ناقابل به هموطنانم انجام داده باشم.
 

حضور و غیاب

 

اشتراک