سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 778505

  بازدید امروز : 241

  بازدید دیروز : 132

میاب دان بیر سس

 
فرمان خدا را بر پا ندارد جز کسى که در حق مدارا نکند و خود را خوار نسازد و پى طمعها نتازد . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: یکشنبه 94/2/13::: ساعت 1:10 صبح

خفته در این مزار  با یک واسطه نسبش به حضرت امام موسی الکاظم (علیه السلام) می رسد، آرامگاهش مورد توجه دوستداران اهل بیت (علیه السلام) بوده است.
در مورد نسب امامزاده سید احمد (علیه السلام):
ـ علامه نسابه ابوالحسن العمری از شخصیتهای قرن پنجم هجری قمری می نویسد: «سید جلیل القدر و عظیم الشأن احمد بن ابراهیم المرتضی ابن امام موسی کاظم (علیه السلام) در مرند سکنی گزیده است. به احتمال قوی سید ابراهیم، پسر برادر حضرت امام رضا (علیه السلام) جزو همراهان سپاه شاه چراغ بوده که پس از تفرق سپاه مذکور، سید احمد به مرند رفته و در این شهر زندگی نموده و صاحب فرزندانی نیز شده است تا اینکه در آخر نیمه نخست قرن سوم حدود سالهای 250 ـ 245 هـ.ق در شهر مرند وفات یافته و در این مکان به خاک سپرده شده است
ـ علامه نسابه ابن عنبه نیز از مهاجرت این سید موسوی به شهر مرند خبر داده اند و می نویسند که وی در آنجا صاحب اولاد شده است اما از ذکر نام آنان مطالبی ننوشته است و وی از همراهان جناب شاهچراغ بوده است و علامه سید کاظم یمانی، مادر امامزاده سید احمد (علیه السلام) را ام ولد دانسته است.


 

به لطف الهی در عصر روز شنبه 12 اردیبهشت 94 مصادف با سالروز ولادت با سعادت امیر المومنین حضرت علی (ع) توفیق زیارت این امام زاده واجب التعظیم مرند حاصل شد. از فضای معنوی و برخورد خوب متولی  لذت بردیم.

چشم انداز و طبیعت بسیار زیبایی دارد. اهل معنویت و اهل دل و اهل طبیعت فرصت را غنیمت شمارند. عمر گرانمایه به صورت در حال گذر است. بقول مرحوم استاد شهریار : « عومور لرده فرصت اولا اولمایا   بیرده گوروش قسمت اولا اولمایا»

ارادتمند شما : ابوالفضل روزی طلب میاب


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

درباره خودم


میاب دان بیر سس

ابوالفضل روزی طلب
اینجانب ابوالفضل روزی طلب در 13شهریور سال 1342 در روستای میاب از توابع شهرستان مرند متولد شده ام. از کودکی عاشق شعر و ادبیات و معارف دینی و قرآنی می باشم، امیدوارم به لطف الهی بتوانم خدمتی هر چند ناقابل به هموطنانم انجام داده باشم.
 

حضور و غیاب

 

اشتراک