سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 782935

  بازدید امروز : 119

  بازدید دیروز : 169

میاب دان بیر سس

 
هنگامی که مؤمن فقیه می میرد، شکافی در اسلام پدید می آید که هیچ چیزآن را پر نسازد . [امام صادق علیه السلام]
 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: یکشنبه 93/11/12::: ساعت 8:45 عصر
 

 

 

"""کلاثور""" یکی از روستاهای [[استان آذربایجان شرقی]] است که در [[دهستان میشه‌پاره]] [[بخش مرکزی شهرستان کلیبر|بخش مرکزی]] [[شهرستان کلیبر]] واقع شده‌است.

 

زبان مردم این روستا [[ترکی آذربایجانی]] است. البته در قدیم زبان تاتی صحبت میکردند ولی امروزه افراد کمی با آن صحبت می کنند و در حال حاضر جمعیت روستا 150 نفر هستند و خوشبختانه مهاجرت معکوس به طرف روستا شروع شده

کلاثور منطقه ای است که معمولا از نظر جوی از مه زیادی درفصول مختلف برخوردار است کلاثور به معنی گاو نر یا کلاه سرخ  است این روستا نیز از قدمت زیادی برخوردار است این روستا تا تبریز 260کیلومترو تا شهرستان کلیبر 65 کیلومتر فاصله دارد و از آنتن دهی همراه اول برق و اب برخوردار است و سد خود افرین در 15 کیلومتری این روستاست در روستای کلاثور در زمستان بارندگی برف به یک متر هم میرسد و از حملات حیوانات وحشی نیز در امان نیست اما در بهار و تابستان هوای بی نظیرش بهترین موقعیت ییلاق را دارد کلاثور قدمت 1500 ساله داردو از 100 نفر که شامل 20 خانوار است شامل میشود آثار تاریخی اش مسجد چهل چراغی است که چهل الماس واقعی زیبا در زیر چراغش وجود داردکه قدمت تاریخی اش که هک شده بر آن است معجزه گر است.مردمان این روستا از راه کشاورزی گندم-جو-گردو-لوبیا-ودامداری روزگار خود را میگذرانند و از صعب العبور بودن مسیر المسیر بودم روستایشان شکایت دارند .

تاریخ : پنجشنبه سی و یکم شهریور 1
http://www.uplooder.net/
http://www.uplooder.net/

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

درباره خودم


میاب دان بیر سس

ابوالفضل روزی طلب
اینجانب ابوالفضل روزی طلب در 13شهریور سال 1342 در روستای میاب از توابع شهرستان مرند متولد شده ام. از کودکی عاشق شعر و ادبیات و معارف دینی و قرآنی می باشم، امیدوارم به لطف الهی بتوانم خدمتی هر چند ناقابل به هموطنانم انجام داده باشم.
 

حضور و غیاب

 

اشتراک