سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 784216

  بازدید امروز : 22

  بازدید دیروز : 494

میاب دان بیر سس

 
شاهان حاکم بر مردم اند و دانشمندان حاکم بر شاهان [امام صادق علیه السلام]
 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: پنج شنبه 93/10/25::: ساعت 2:10 عصر

در روایات ما آمده است "هل الدین الا الحب و البغض" آیا دین غیر حب و بغض چیزی هست؟ اگر کسی دینی را ارائه بدهد که این دین سراسر تولی است و تبری در این دین نیست این دین، دین اصلا نیست.

متاسفانه برخی اوقات بحث‌های قرآنی ترکیب می‌شود با بحث‌های سیاسی و موضع گیری‌ها راجع به این دولت و آن دولت؛ انسان احساس می‌کند که بحث دارد سیاسی می‌شود، بحث کاملا یک بحث قرآنی است.

در سوره مبارکه ممتحنه آیه‌ای در مورد حضرت ابراهیم دارد " قَدْ کَانَتْ لَکُمْ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ فِی إِبْرَاهِیمَ وَالَّذِینَ مَعَهُ " (ممتحنه/ 4)  در ابراهیم و کسانی که با ابراهیم هستند یک اسوه حسنه برای شما هست. یعنی برای ما ابراهیم یک اسوه حسنه است.

این اسوه حسنه چیست؟ " قَدْ کَانَتْ لَکُمْ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ فِی إِبْرَاهِیمَ وَالَّذِینَ مَعَهُ إِذْ قَالُوا لِقَوْمِهِمْ إِنَّا بُرَاء مِنکُمْ وَمِمَّا تَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّهِ " آن موقع که گفتند ما نسبت به شما گروه کفار بیزاریم " کَفَرْنَا بِکُمْ" ما به شما کافریم و این را گفتند و اعلان برائت کردند " وَبَدَا بَیْنَنَا وَبَیْنَکُمُ الْعَدَاوَةُ وَالْبَغْضَاء أَبَدًا حَتَّى تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ وَحْدَهُ " این جنگ، این عداوت و بغضاء ابدا باقی خواهد ماند.

دو سه آیه بعد دارد که " عَسَى اللَّهُ أَن یَجْعَلَ بَیْنَکُمْ وَبَیْنَ الَّذِینَ عَادَیْتُم مِّنْهُم مَّوَدَّةً وَاللَّهُ قَدِیرٌ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَّحِیمٌ " (ممتحنه/ 7) یعنی این اتفاق می افتد که بین شما و بین دشمنان شما مودتی عزت‌مندانه برقرار خواهد شد از چه مسیری از مسیر برائت.

مودت عزتمدارانه از مسیر برائت و اعلان برائت می‌گذرد همان طور که در روایات داریم "من وضع حبه فی غیر موضعه تعرض للقطیعه" اگر کسی حبش را در غیر موضع خودش بگذارد این منجر به قطع حب می‌شود همانطوری اگر بغضش را در محل خودش قرار بدهد موجب مودت عزتمندانه می‌شود.

این شعار مرگ بر امریکا شعار همه کسانی هست که حج ابراهیمی می‌کنند لذا از ماجرای برائت نباید کوتاه آمد. برائت سر جای خودش باقی هست اگر این نباشد دین، دین نیست بارها این ایه خوانده شده که "وَلاَ یَزَالُونَ یُقَاتِلُونَکُمْ حَتَّىَ یَرُدُّوکُمْ عَن دِینِکُمْ إِنِ اسْتَطَاعُواْ " (بقرة/ 217 ) این‌ها آیات قران است بحث سیاسی نیست.

اینها همواره با شما پیکار خواهند کرد تا اینکه شما را مرتد کنند. این جنگ همچنان باقی است این مرگ بر امریکاها همچنان باقی است و باید باقی باشد اگر غیر از این اتفاق بیفتد انقلاب به مسیر ارتداد کشیده می‌شود. این را در این حج ابراهیمی در این عرفه ابراهیمی باید همه ما دقت بکنیم که فراموش نشود. (اگر این مرگ بر آمریکاها حذف بشود) که دیگر دین نیست یک سری نشستیم برای خودمان گفتیم و شنیدیم و خوش بودیم و اسم این رو هم می‌گذاریم دین و دینداری. زمان شاه هم این چیزها بود روزه بود، نماز بود، دعا بود، زیارت عاشورا بود، دسته بود، هیات بود، قربانی بود همه این‌ها بود آن نقطه محوری که نبود همین این‌ها نبود که اگر این نباشد این علامت خروج انقلاب از مسیر خودش است.

به نقل : رجانیوز


برچسب‌ها: مرگ بر آمریکا 

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

درباره خودم


میاب دان بیر سس

ابوالفضل روزی طلب
اینجانب ابوالفضل روزی طلب در 13شهریور سال 1342 در روستای میاب از توابع شهرستان مرند متولد شده ام. از کودکی عاشق شعر و ادبیات و معارف دینی و قرآنی می باشم، امیدوارم به لطف الهی بتوانم خدمتی هر چند ناقابل به هموطنانم انجام داده باشم.
 

حضور و غیاب

 

اشتراک