سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 783039

  بازدید امروز : 103

  بازدید دیروز : 120

میاب دان بیر سس

 
هرگاه کسی را دیدید که به وی زهد دردنیا و کم گویی عطا شده، بدو نزدیک شوید که حکمت القامی کند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: شنبه 93/10/6::: ساعت 12:17 صبح

 

نویسنده : حسین جاودانی - ساعت 10:20 ‎ب.ظ روز 1392/9/26
 

           این گل یا گیاه در مناطق شمالی و همچنین گرمسیر جنوب بوفور دیده می شود ولی برای ما تبریزی ها با آب و هوای خاص خودمان تازه گی دارد !

          اسم این گل و یا بهتر است بگویم درخت گل ، ( ابریشم شب خسب ) است ! به این دلیل که روز ها برگها قشنگ باز می شوند و منظره زیبایی را به نمایش میگذارند ولی وقتی که شب شد و هوا تاریک ! این گل مغازه اش را تعطیل میکند و حسابی می خوابد ! و برگهایش مانند گل قهر چنان جمع و آویزان می شوند که انگار چند سال است خراب و پژمرده شده است ولی فردا با اولین اشعه آفتاب بلافاصله از خواب بیدار می شود و برگهای با طراوت و شادش بروی شما لبخند میزند ولی جالب است که گل این درختچه اصلا به قیافه اش نمی خورد ! :

 

 

         البته بعضی ها این درختچه را با ابریشم مصری و بعضی ها هم با ( گل قهر ) اشتباه میگیرند و بد نیست این دو تصویر را از گل قهر و یا بعبارتی ( گیاه حساس ) ببینید ، آنهم زیباست :

 

          دوستان ببخشید خسته شدید ؟ بفرمایید چایی !

 

تمامی زیبــایی هــا هدیه به شمــا خوبــان !



 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

درباره خودم


میاب دان بیر سس

ابوالفضل روزی طلب
اینجانب ابوالفضل روزی طلب در 13شهریور سال 1342 در روستای میاب از توابع شهرستان مرند متولد شده ام. از کودکی عاشق شعر و ادبیات و معارف دینی و قرآنی می باشم، امیدوارم به لطف الهی بتوانم خدمتی هر چند ناقابل به هموطنانم انجام داده باشم.
 

حضور و غیاب

 

اشتراک