سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 782831

  بازدید امروز : 15

  بازدید دیروز : 169

میاب دان بیر سس

 
[ و فرمود : ] بنده را نسزد که به دو خصلت اطمینان کند : تندرستى و توانگرى . چه آنگاه که او را تندرست بینى ناگهان بیمار گردد و آنگاه که توانگرش بینى ناگهان درویش شود . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: چهارشنبه 93/8/28::: ساعت 1:44 صبح

 

بازدید: 11 کد مطلب: 98403  
گامی کوچک در مسیر آشنایی با نهج البلاغه

چاپ کتاب بربلندای کلام علی(ع)

 
خبرگزاری پانا: استاد دانشگاه علوم و حدیث شهرستان ری با اشاره به چندین سال تدریس نهج البلاغه در دانشگاه، اظهار داشت: مجموعه آنها را در کتابی باعنوان« بربلندای کلام علی (گامی کوچک در مسیر آشنایی با نهج البلاغه) تالیف کرده است.
1392 یکشنبه 2 تیر ساعت 12:45

حجت الاسلام علیرضا صادقی میاب با بیان اینکه باید نهج البلاغه به زبان ساده برای جوانان و دانشجویان نوشته شود، تصریح کرد: این کتاب به شکل درسنامه ای تالیف و در آخر هر درس، پرسش هایی مطرح شده تا یادگیری بهتر شود.
وی اضافه کرد: این کتاب در جشنواره نهج البلاغه دانشگاه رتبه برتر را کسب کرده و با استقبالی که از آن شده چاپ اول آن تمام شده است.
وی اظهار امیدواری کرد که با همکاری سازمان صدا وسیما و نهادهای فرهنگی بتوانیم دانش آموزان راهنمایی و دبیرستانی را با نهج البلاغه بیشتر آشنا کنیم.
حجت الاسلام صادقی میاب گفت: نهج البلاغه بعد از قرآن ارزشمندترین کتاب محسوب می شود که با گذشت بیش از یکهزار سال از عمر پر برکت آن مورد توجه واستفاده شاعران، ادیبان و اندیشمندان بسیاری قرار می گیرد که نشانگر عظمت این کتاب است.
این استاد دانشگاه آزاد افزود: نهج البلاغه همانند منبع اصلی آن یعنی قرآن مجید هنوز هم تازه و شاداب است، گویی سخن آن برای امروز نوشته شده است. این کتاب مجموعه ای از خطبه ها، نامه ها و جملات حکمت آمیز امام علی (ع) است که در قرن چهارم توسط یکی از دانشمندان شیعه به نام سید رضی جمع آوری شده است.
حجت الاسلام صادقی میاب با اشاره به اینکه نهج البلاغه به عنوان برادر قرآن لقب گرفته است، گفت: کلام علی (ع) را فوق کلام بشر و دون کلام خالق دانسته اند وعلی رغم عظمتی که دارد در میان شیعیان به خوبی شناخته نشده است.
وی با اشاره به وصیت نامه حضرت امام (ره) گفت:ایشان می فرمایند: ما مفتخریم که کتاب نهج البلاغه که بعد از قرآن بزرگترین دستور زندگی مادی و معنوی و بالاترین کتاب رهایی بخش بشر است و دستورات معنوی و حکومتی آن بالاترین راه نجات بوده، از امام معصوم ما است. این استاد دانشگاه افزود: نظام آموزشی ما کار درخوری در ارتباط با شناساندن نهج البلاغه نکرده است، البته بنیاد نهج البلاغه به مسئولیت آیت الله دین پرور و موسسه تحقیقاتی امیرالمومنین قم که مرحوم حجت الاسلام محمد دشتی مسئول آن بوده اقداماتی در این زمینه انجام داده اند و درحال حاضر نیز فرزندان آن مرحوم در این زمینه کارهایی انجام می دهند. این کتاب توسط انتشارات مدرسه منتشر شده است.

 


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

درباره خودم


میاب دان بیر سس

ابوالفضل روزی طلب
اینجانب ابوالفضل روزی طلب در 13شهریور سال 1342 در روستای میاب از توابع شهرستان مرند متولد شده ام. از کودکی عاشق شعر و ادبیات و معارف دینی و قرآنی می باشم، امیدوارم به لطف الهی بتوانم خدمتی هر چند ناقابل به هموطنانم انجام داده باشم.
 

حضور و غیاب

 

اشتراک