سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 784221

  بازدید امروز : 27

  بازدید دیروز : 494

میاب دان بیر سس

 
آبرویت نریخته ماند تا خواهش آن را بچکاند ، پس بنگر که آن را نزد که مى‏ریزى . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: ابوالفضل روزی طلب ::: دوشنبه 94/6/2::: ساعت 1:29 صبح

 

با عرض سلام خدمت شریف همه میابی های علاقه مند به تاریخ و گذشته میاب و ارزوی عمران و آبادانی هرچه بیشتر میاب چندین سند مهم و دارای ارزش تاریخی از مبارزات قهرمانانه اهالی میاب علیه نظام ظالمانه ارباب و رعیتی برای استفاده محققین و مورخین ارایه می شود. جا دارد صمیمانه از زحمات و بزرگواری اساتید بزرگوار آقایان باقر باقرپوررابع و احد علمی و علی عادلی برای انتشار این اسناد مهم تقدیر و تشکر بعمل آید.

30 اردیبهشت 1394 :: 11:38:50


 

 

 

 

ناسگر رکورد : 686696
شماره بازیابی : 10/155/16/1/113 ج
شماره بازیابی : 10/155/16/1/113
موضوع کارتن : آذربایجان
زبان اثر : Per(فارسی)
عنوان اصلی : ‏? [کربلائی] حسین و عباسقلی و [مشهدی] مرادعلی [ میابی، رعایای قریه میاب مرند] شکایت از حاج جواد گنجویان [ مبنی بر بیرون راندن آنها از قریه مزبور]?
نام عام مواد : [[نامه]
تاریخ سند : 1314/4/27 تا 23/12/1314
نام خاص و کمیت اثر : ‏? 11 برگ، 1 پاکت،6 نامه?
مواد همراه اثر : +تمبر، مهر

 

 

شناسگر رکورد : 703194
شماره بازیابی : 9/77/15/1/379 ج
شماره بازیابی : 9/77/15/1/379
موضوع کارتن : آذربایجان
زبان اثر : Per(فارسی)
عنوان اصلی : ‏? کربلایی مرادعلی [ از قریه میاب مرند]، راجع به هیجده سال خدمت پسرش نجفقلی در نظام و عسرت عائله مشارالیه [ که تقاضای مرخصی و یا اخراج وی را نموده]?
نام عام مواد : [[نامه]
تاریخ سند : 1313/9/27 تا 12/1/1314
نام خاص و کمیت اثر : ‏? 7 برگ، 2 پاکت، 3 نامه?
مواد همراه اثر : +تمبر، مهر

منبع :سایت مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی

 

« حاکمیت اربابان بر روستا و چگونگی خریداری روستا از ارباب»-

وبلاگ آقای احد علمی

 

 

              « حاکمیت اربابان بر روستا و چگونگی خریداری روستا از ارباب»   

روستای میاب از قدیم زیر نظر اربابان اداره می شده این روستا و چند روستای همجوار در تملک یک یا چند ارباب بوده که در حق مردم ظلم بیش از حد میکردند. نوچه های ارباب « گزیر» نامیده میشدند. وظایف آنها نظارت و برداشت حق ارباب از درآمد روستایی بود و  کلا حافظ منافع ارباب بودند. ادعای اربابهای ده نسبت به مالکیت روستا این بود که میگفتند: این روستا جزء اموال پدری آنها بوده که نسل اندر نسل به آنها رسیده است . اربابهای میاب به گفته اهالی : اصلیت روسی داشته اند و به زورگویی و ستمگری مشهور بوده اند. اسامی بعضی از آنها را که از پیرمردان روستا شنیده ام، خبیر آقا و بعد از آن حاجی جواد و پسرش و پسر ودختر خواهر حاجی جواد ارباب روستا بوده اند. پس از حاجی جواد مالکیت روستا بدست شخصی بنام علیرضا گنجویان می افتد که خود در تبریز مقیم بوده و در حال حاضر نیز نوادگان او در تبریز ساکنند که یکی دو نفر از آنان به شغل طبابت مشغولند. این روستا اولین روستایی بود که از بین روستاهای همجوار توسط هفت نفر بنامان ( یدی قارداش ) حاجی فرج شیری – حاج ولی قلی باقری میاب – مراد علی مرادی – میرزا علی دشتی – حاج علی زینی – ملا بخشعلی جودی و رحیم خان  محمودی اقدم به مبلغ دویست و چهل هزار تومان خریداری میشود  که مبلغ صد و بیست هزار تومان آنرا این هفت نفر و مابقی آن توسط مردم پرداخت شده است.

طو.سی میاباسناد رسمی میتمیاب

باتشکر ازآقای باقرپور- احدعلمی

+منبع:وبلاگ آقای احدعلمی - باقرباقرپورمیاب


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

درباره خودم


میاب دان بیر سس

ابوالفضل روزی طلب
اینجانب ابوالفضل روزی طلب در 13شهریور سال 1342 در روستای میاب از توابع شهرستان مرند متولد شده ام. از کودکی عاشق شعر و ادبیات و معارف دینی و قرآنی می باشم، امیدوارم به لطف الهی بتوانم خدمتی هر چند ناقابل به هموطنانم انجام داده باشم.
 

حضور و غیاب

 

اشتراک